Utužování stereotypů pomocí příspěvků, které sdílejí české influencerky na sociální síti Instagram
Stereotypes that Czech influencers support with their posts on the Instagram
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174658Identifiers
Study Information System: 237899
Collections
- Kvalifikační práce [18348]
Author
Advisor
Referee
Lütke Notarp, Ulrike
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
24. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Instagram, vliv, influencer, stereotyp, gender, média, příspěvky, nová média, digitální médiaKeywords (English)
Instagram, influence, influencers, stereotype, gender, media, posts, new media, digital mediaDiplomová práce si dává za cíl zjistit, jak české influencerky na vybrané sociální síti, kterou je Instagram, utužují svými příspěvky tradiční genderové stereotypy nebo se jim naopak vymykají. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků - části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku nových médií a na fenomén sociálních sítí. V dalších kapitolách práce definuje Instagram, který je i předmětem následné analýzy. Součástí teoretické části je charakteristika s Instagramem souvisejících pojmů. Diplomová práce rozebírá sociologický problém genderových stereotypů a uvádí několik případů z historie médií, kde byly znatelně podporovány genderové stereotypy mezi muži a ženami. Praktická část je zaměřená nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která má za úkol vyřadit příspěvky, které nevykazují žádné genderové stereotypy a nepodrobí se tak dalšímu kroku, kterým je kvalitativní analýza příspěvků několika nejsledovanějších českých influencerek současnosti.
The diploma thesis aims to find out whether the selected Czech woman influencers on the selected social network, Instagram, support by posts traditional stereotypes or not. The work is divided into two main blocks - theoretical and practical. The theoretical part focuses on the characteristics of new media and the phenomenon of social networks. In the next chapters, thesis does not forget to define Instagram, which is the subject of subsequent analysis. The theoretical part includes characteristics of Instagram related terms. The diploma thesis focuses on the sociological problem of gender stereotypes and presents several cases from the history of the media, which support stereotypes between men and women. The practical part first is focused on the quantitative content analysis. The next step is focused on qualitative analysis of the posts of some of the most follow Czech influencers.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...