Editor lezeckých tras
Editor lezeckých tras
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174633Identifiers
Study Information System: 247421
Collections
- Kvalifikační práce [11590]
Author
Advisor
Referee
Mirbauer, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in General Computer Science
Department
Department of Applied Mathematics
Date of defense
23. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
fotogrammetrie|stavění cest|3D modelováníKeywords (English)
photogrammetry|routesetting|3D modellingS rostoucí popularitou sportovního lezení a boulderingu roste i poptávka po přenesení sportu do online prostoru. Tato práce tak činí způsobem přís- tupným pro běžná lezecká centra. Byl vyvinut způsob tvorby 3D modelů chytů a stěn a doprovázející 3D editor, aby cesty z reálného světa mohly být přeneseny do toho virtuálního k interaktivnímu prohlížení pomocí softwaru. 1
With the rising popularity of sport climbing and bouldering, there are increasing incentives to take it to the online space. This thesis does so in a way suitable for regular climbing gyms. A workflow for creating 3D hold and wall models and the accompanying editor has been developed, so that routes can be copied from the real world to the virtual one and be interacted with using software in a more immersive way. 1