Alternative media and political activism: Crooked Media's involvement in Georgia elections
Alternativní média a politický aktivismus: Zapojení Crooked Media do voleb v Georgii
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174348Identifiers
Study Information System: 242180
Collections
- Kvalifikační práce [17798]
Author
Advisor
Referee
Pondělíček, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Area Studies with specialisation in North American Studies
Department
Department of North American Studies
Date of defense
22. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
alternative media, activist media, mediated mobilization, partisan media, Crooked Media,Pod Save AmericaKeywords (English)
Alternativní média, aktivistická média, mediovaná mobilizace, stranická média, CrookedMeda, Pod Save AmericaAlternativní média jsou různorodou kategorií médií, obsahující několik různých typů mediálních organizací, které se různými způsoby staví proti mainstreamovým médiím. Tato studie si klade za cíl prozkoumat, jak by měla být alternativní média definována. Konkrétně poskytuje komplexní rámec pro jejich odlišení nejen od mainstreamových médií, ale také od extremistických publikací, propagandistických publikací či publikací záměrně obsahujících zavádějící a nepravdivé informace. V této souvislosti je také zkoumána možnost využití alternativních médií jako nástrojů politického aktivismu. Pro efektivní ilustraci využití alternativních médií jako aktivistického nástroje používá tato práce jako příklad americkou mediální společnost Crooked Media. K analýze postojů publika k stranickému obsahu, byl mezi publikum společnosti distribuován online průzkum. Dále byla provedena obsahová analýza epizod podcastů vydaných společností, aby poskytla přehled o specifikách politicky angažovaného obsahu. Nakonec tato studie zkoumá konkrétní výsledky aktivistických iniciativ uskutečněných touto společností. Výsledky ukazují, že alternativní média jsou užitečným nástrojem k politickému aktivismu, zvláště když mediální organizace dokáže efektivně vytvořit pocit sounáležitosti se svým publikem. I když však diváci mohou...
Alternative media are a diverse media category, containing several different types of media organizations that in various ways position themselves against mainstream media. This study aims to explore how should alternative media be defined. Specifically, it provides a comprehensive and complex framework to distinguish them not only from mainstream media, but also from extremist, propaganda or fake news outlets. In this context, the possibility of using alternative media as tools for political activism is also explored. To effectively illustrate the use of alternative media as an activist tool, this thesis uses the American media company Crooked Media as an example. To show the audience's attitudes to partisan content, an online survey was distributed to the followers of the company. Furthermore, a content analysis of podcast episodes released by the company were analyzed to provide an overview of the specifics of politically engaged content. Lastly, this study examines the specific results of the activist initiatives initiated by the company. The results show that alternative media are an useful tool to act in an activist manner, especially when the media organization establishes a connection with its audiences. However, while audiences may respond positively to the politically engaged nature of...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...