Komunikační strategie společnosti IKEA v oblasti CSR v letech 2019-2021
Communication strategy of IKEA in the field of CSR in the years 2019-2021
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174151Identifikátory
SIS: 238875
Kolekce
- Kvalifikační práce [18081]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schneiderová, Soňa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
CSR, společenská odpovědnost, pilíře CSR, udržitelnost, komunikace, strategie, IKEAKlíčová slova (anglicky)
CSR, social responsibility, CSR pillars, sustainability, communication, strategy, IKEABakalářská práce se zabývá komunikační strategií společnosti IKEA v oblasti CSR na českém trhu v letech 2019-2021. V teoretické části jsou ucelené teoretické podklady k tématu zaměřené na společenskou odpovědnost firem a komunikační strategii. Praktická část je již zaměřena na globální nábytkářskou společnost IKEA. Práce nejprve popisuje zvolené výzkumné metody. Dále nabízí krátké představení společnosti a její strategii v oblasti společenské odpovědnosti. Popsán je nejen její současný přístup, který shrnuje dokument "People & Planet Positive" aktualizovaný v roce 2018, ale i cestu firmy do té doby. Následná analýza komunikační strategie ve zvoleném období předkládá podrobný popis 9 největších CSR kampaní, ale i menší témata z této oblasti komunikace. Součástí analýzy je i rozhovor s PR Leaderem IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, který pomohl ucelit obraz o přístupu firmy k CSR komunikaci. V závěru práce lze nalézt i výzkum formou dotazníkového šetření, které bylo vedeno za účelem zjištění názorů spotřebitelů na zkoumanou problematiku.
The bachelor thesis deals with the communication strategy of IKEA in the field of CSR in the Czech market in 2019-2021. The theoretical part provides a comprehensive theoretical background to the topic focused on corporate social responsibility and communication strategy. The practical part is focusing on the global furniture company IKEA. The thesis first describes the chosen research methods. Then it offers a brief introduction of the company and its CSR strategy. It describes not only its current approach, which is summarized in the document "People & Planet Positive" updated in 2018, but also the company's journey until then. A subsequent analysis of the communication strategy in the selected period presents a detailed description of the 9 largest CSR campaigns, as well as smaller topics in this area of communication. The analysis also includes an interview with the PR Leader of IKEA Czech Republic, Hungary and Slovakia, which helped to complete the picture of the company's approach to CSR communication. At the end of the thesis, one can also find research in the form of a questionnaire survey conducted to find out consumers' opinions on the issue under study.