Český pixelový svět
Czech pixel world
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173706Identifikátory
SIS: 247382
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šindelář, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Teritoriální studia se specializací Teritoriální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra ruských a východoevropských studií
Datum obhajoby
8. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
videoherní průmysl, historie videoherního průmyslu, český videoherní průmysl, videoherní průmysl USA, československý videoherní průmysl, videoherní komunita, forma videoher, videoherní komponenty, videoherní žánryKlíčová slova (anglicky)
video game industry, video game industry history, Czech video game industry, US video game industry, Czechoslovak video game industry, video game community, video game form, video game components, video game genresKvalifikační práce je věnována problematice českého videoherního průmyslu, resp. míře jeho ovlivnění působením socialistického režimu v bývalém Československu. Samotná míra je zkoumána porovnáváním současného a jemu předcházejícímu stavu videoherního průmyslu v České republice s poměry v tomto odvětví v USA v celkem třech kategoriích, jimižjsou videoherní komunita, její technické zázemí a samotná podoba videoherních titulů. Část práce je věnována i samotnému vývoji videoherního průmyslu na území současné České republiky a jeho případnými specifiky jako např. tvorba protirežimních textových adventur či specifický přístup k autorským právům.
The qualification thesis is devoted to the Czech video game industry and the extent of its influence by the socialist regime in the former Czechoslovakia. The extent of the influence is examined by comparing the current and past state of the video game industry in the Czech Republic with the state of the industry in the US in a total of three categories, which are the video game community, its technical background, and the form of video game titles themselves. A part of the thesis is also devoted to the development of the video game industry in the contemporary Czech Republic and its possible specifics, such as the creation of anti-regime text adventure games or a specific approach to copyright.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Marketingová komunikace společnosti PlayStation v České republice a na Slovensku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBlecha, Šimon (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 14. 6. 2019 -
Sexuální obtěžování ve videoherní komunitě
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVeverková, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2023)Datum obhajoby: 21. 6. 2023This thesis deals with gender-based harassment in the video game community. The aim is to explore what behaviors women encounter in this sphere, how they deal with this behavior, what its consequences are and what behaviors ... -
Truckerem u monitoru i za volantem: Analýza percepce některých povolání a jejich videoherního ztvárnění
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŘíha, Jeroným (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2025)Datum obhajoby: 18. 6. 2025This bachelor thesis examines the representation of the truck driving and farming professions in video game simulators. The aim of the thesis is to find out to what extent the perception of these professions differs between ...
