Interaktivní metody vzdělávání dospělých
Interactive methods of adult education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17327Identifikátory
SIS: 61984
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mužík, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
15. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Dospělí se mohou vzdělávat pomocí různých metod. Volba metody závisí na tom, co se má jedinec naučit. Tato práce představuje interaktivní metody vzdělávání dospělých, které vycházejí ze zážitkové pedagogiky a snaží se využívat hry a zážitku, jejichž prostřednictvím se získané znalosti, schopnosti a dovednosti uloží do paměti mnohem trvaleji, než je tomu u jiných metod vzdělávání, např. při přednášce. Interaktivní metody vzdělávání jsou atraktivní a velmi efektivní a mohou být impulzem k dalšímu rozvoji jedince. Předkládaná práce se zabývá pojmy jako je zážitkové učení, hra jako významný fenomén se zaměřením na ČR, její význam pro dítě a následně pro dospělého. Zaměřuje se na specifika vzdělávání dospělých, detailně rozpracovává jednotlivé herní a ne-herní interaktivní metody vzdělávání, díky nimž může člověk rozvíjet svůj potenciál a jednotlivé sociálně-psychologické dovednosti.
Adults can be educated using different methods. A choice of a specific method depends on what an individual needs to learn. This thesis introduces interactive methods of adult education. Compared to other methods of education such as a standard lecture, methods mentioned above are rooted in experiential education and use play and experience to imprint acquired knowledge, abilities and skills in one's memory more deeply. Interactive methods of education are attractive, highly efficient and may act as a trigger to further development of an individual. The thesis presented addresses concepts such as experiential learning, a play as an important phenomenon focused on situation in Czech Republic, and relevance of a play to a child and subsequently to an adult. The thesis focuses on specificity of adult education developing particular play and non-play interactive methods of education in detail to enable a person to develop their potential and constituent social and personal skills.