Analýza her s vybraným edukačním potenciálem zážitku pro školy
Analysis of Games with selected educational potentional of experience for schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172777Identifiers
Study Information System: 237224
Collections
- Kvalifikační práce [19360]
Author
Advisor
Referee
Blažková, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Zážitková pedagogika, časopis Gymnasion, starší školní věk, Výchova k občanství, analýzaKeywords (English)
Experiential learning, Gymnasion magazine, lower secondary school-age, Citizenship education, analysisPředkládaná diplomová práce se zabývá využitím potenciálu zážitkové pedagogiky v rámci výuky na druhém stupni základních škol. Teoretická část práce se věnuje popisu základních pilířů zážitkové pedagogiky a specifickým potřebám žáků v období pubescence z pohledu vývojové psychologie, jež jsou východiskem pro praktickou část. Cílem analýzy zpracované v praktické části práce je výběr her z 29 čísel časopisu Gymnasion, které splňují stanovená kritéria týkající se principů ZP, specifik práce s výchovnou kategorií starší školní věk a vybraných oblastí RVP. Výstupem analýzy je 33 vybraných her, přičemž 15 z nich je zpracováno ve formě didaktických karet využitelných pro učitele výchovy k občanství.
The presented diploma thesis deals with the use of the potential of experiential learning in the context of teaching at lower secondary schools. The theoretical part makes for the starting point of the practical part. It is devoted to the description of the basic pillars of experiential learning and the specific needs of pupils in the period of pubescence from the perspective of developmental psychology. The aim of the analysis processed in the practical part of the thesis is to select games from 29 issues of the Gymnasion magazine that meet the established criteria related to the principles of Experiential learning, the specifics of work with the educational category of lower secondary school-age and selected areas of the Framework Education Programme for Elementary Education. The findings include 33 selected games, 15 of which are adapted in the form of didactic cards, which are available for teachers of Citizenship education.