Podpůrná opatření 1. stupně u žáků mladšího školního věku s možnými náznaky specifických poruch učení
Support measures of the first level for primary pupils with potential special educational needs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172732Identifikátory
SIS: 242013
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučerová, Olga
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
19. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
specifické poruchy učení, podpůrná opatření, plán pedagogické podporyKlíčová slova (anglicky)
specific learning disabilities, support measures, pedagogical support planTato diplomová práce ve svém obsahu řeší tvorbu podpůrných opatření u dětí s podezřením na nějakou specifickou poruchu učení, přičemž konkrétně je zaměřena na 1. st. tohoto opatření, tedy na plán pedagogické podpory. Cílem diplomové práce je zmíněnou problematiku objasnit a následně analyzovat a zhodnotit účinnost konkrétních plánů pedagogické podpory na 1. st. základní školy. Text diplomové práce je rozdělen do dvou základních částí - teoretická a praktická část. V rámci teoretické části je nejdříve obecně zmíněna stručná charakteristika žáka mladšího školního věku. Každé dítě je jiné, a právě v počátku školní docházky se ukazuje, zda je připraveno na školní systém. Další kapitoly popisují možné náznaky problémů z hlediska školního výkonu žáka, podporu a intervenci problémových žáků, kdy jsou zde identifikovány vnější a vnitřní faktory a je zde zmíněna důležitá role učitele a spolupráce s rodinou. Teoretická část dále charakterizuje situaci podle současného legislativního rámce vzdělávání na ZŠ se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále vymezuje obsah vzdělávání v RVP ZV a také obecně podává informace o inkluzivní výuce. Poslední kapitoly již prezentují jasný popis podpůrných opatření a jejich stupňů a zpřesňují pojem "plán pedagogické podpory", kdy je vysvětlen jeho význam....
The diploma thesis is focused on the production of supportive measures for children who are supposed to suffer some learning disabilities, namely it is concerned with the pupil support plan. The theoretical part briefly mentions the characteristics of younger school age. Every child is different and the beginning of the school attendance reveals if he or she is ready for the school system. Describes possible signs of problems from the perspective of a school performance. The diploma thesis includes possibilities of intervention and support of problem children, it explains intrinsic and extrinsic factors, mentions the important role of a teacher and also cooperation with a family. It explores reasons for supportive measures and describes the situation according to the current legislation. It also defines educational contents in the Framework Educational Programme for Basic Education and briefly gives information about inclusive education. It defines the description of supportive measures and their levels and finally it specifies the term of the pupil support plan with its importance. The aim of the empirical part is an analysis and evaluation of the effectiveness of particular pupil support plans based on the interview with elementary school teachers. The content of these interviews are main themes...