| dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
| dc.creator | Stepanova, Snezhana | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-10T09:57:40Z | |
| dc.date.available | 2022-06-10T09:57:40Z | |
| dc.date.issued | 2022 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172591 | |
| dc.description.abstract | The work focuses on the investigation of the usage of co-teaching methods in English language classes at the primary school in Prague (respectively at the second level of the selected primary school). It deals with the specifics of co-teachers' cooperation and the implementation of co- teaching in English classes in a Czech school with a focus on examining how the competences defined for effective co-teaching are fulfilled. The theoretical part of the work is concentrated on the introduction to the nature of co-teaching nowadays and on the defining the co-teaching characteristics. In the practical part, the data obtained through interview methods, questionnaires and observations are represented to analyse the course of co-teaching in English classes and to find out at what level co-teachers master the competences defined for effective co-teaching. | en_US |
| dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na zkoumání průběhu výuky metodou co-teachingu v hodinách anglického jazyka na ZŠ v Praze (respektive na druhém stupni vybrané ZŠ). Zabývá se specifiky spolupráce co-teacherů a realizací co-teachingu v hodinách angličtiny v české škole se zaměřením na zkoumaní toho, jak jsou naplňovány kompetence definované pro efektivní co- teaching. Teoretická část práce je zaměřena na úvod do problematiky co-teachingu v dnešní době a vymezení jeho charakteristik. V praktické části jsou reprezentována data získaná prostřednictvím metod interview, dotazníků a pozorování, jejichž cílem bylo analyzovat průběh co-teachingu v hodinách angličtiny a zjistit, na jaké úrovni co-teacheři ovládají kompetence vymezené pro efektivní co-teaching. | cs_CZ |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| dc.subject | Co-teaching | cs_CZ |
| dc.subject | co-teacheři | cs_CZ |
| dc.subject | modely co-teachingu | cs_CZ |
| dc.subject | základní škola | cs_CZ |
| dc.subject | model CTIME | cs_CZ |
| dc.subject | cyklus PDSA | cs_CZ |
| dc.subject | kompetence | cs_CZ |
| dc.subject | Co-teaching | en_US |
| dc.subject | co-teachers | en_US |
| dc.subject | primary school | en_US |
| dc.subject | CTIME model | en_US |
| dc.subject | PDSA cycle | en_US |
| dc.subject | competencies | en_US |
| dc.title | Využití metody co-teachingu ve vzdělávání v ČR | cs_CZ |
| dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2022 | |
| dcterms.dateAccepted | 2022-05-17 | |
| dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
| dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| dc.identifier.repId | 241217 | |
| dc.title.translated | The use of co-teaching in the education in the Czech Republic | en_US |
| dc.contributor.referee | Dostálová, Vladimíra | |
| thesis.degree.name | Mgr. | |
| thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
| thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
| uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
| uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
| uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
| thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Very good | en_US |
| uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na zkoumání průběhu výuky metodou co-teachingu v hodinách anglického jazyka na ZŠ v Praze (respektive na druhém stupni vybrané ZŠ). Zabývá se specifiky spolupráce co-teacherů a realizací co-teachingu v hodinách angličtiny v české škole se zaměřením na zkoumaní toho, jak jsou naplňovány kompetence definované pro efektivní co- teaching. Teoretická část práce je zaměřena na úvod do problematiky co-teachingu v dnešní době a vymezení jeho charakteristik. V praktické části jsou reprezentována data získaná prostřednictvím metod interview, dotazníků a pozorování, jejichž cílem bylo analyzovat průběh co-teachingu v hodinách angličtiny a zjistit, na jaké úrovni co-teacheři ovládají kompetence vymezené pro efektivní co-teaching. | cs_CZ |
| uk.abstract.en | The work focuses on the investigation of the usage of co-teaching methods in English language classes at the primary school in Prague (respectively at the second level of the selected primary school). It deals with the specifics of co-teachers' cooperation and the implementation of co- teaching in English classes in a Czech school with a focus on examining how the competences defined for effective co-teaching are fulfilled. The theoretical part of the work is concentrated on the introduction to the nature of co-teaching nowadays and on the defining the co-teaching characteristics. In the practical part, the data obtained through interview methods, questionnaires and observations are represented to analyse the course of co-teaching in English classes and to find out at what level co-teachers master the competences defined for effective co-teaching. | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
| thesis.grade.code | 2 | |
| uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
| uk.thesis.defenceStatus | O | |