Využití metody co-teachingu ve vzdělávání v ČR
The use of co-teaching in the education in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172591Identifiers
Study Information System: 241217
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Dostálová, Vladimíra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Adult education and educational management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Co-teaching, co-teacheři, modely co-teachingu, základní škola, model CTIME, cyklus PDSA, kompetenceKeywords (English)
Co-teaching, co-teachers, primary school, CTIME model, PDSA cycle, competenciesDiplomová práce je zaměřena na zkoumání průběhu výuky metodou co-teachingu v hodinách anglického jazyka na ZŠ v Praze (respektive na druhém stupni vybrané ZŠ). Zabývá se specifiky spolupráce co-teacherů a realizací co-teachingu v hodinách angličtiny v české škole se zaměřením na zkoumaní toho, jak jsou naplňovány kompetence definované pro efektivní co- teaching. Teoretická část práce je zaměřena na úvod do problematiky co-teachingu v dnešní době a vymezení jeho charakteristik. V praktické části jsou reprezentována data získaná prostřednictvím metod interview, dotazníků a pozorování, jejichž cílem bylo analyzovat průběh co-teachingu v hodinách angličtiny a zjistit, na jaké úrovni co-teacheři ovládají kompetence vymezené pro efektivní co-teaching.
The work focuses on the investigation of the usage of co-teaching methods in English language classes at the primary school in Prague (respectively at the second level of the selected primary school). It deals with the specifics of co-teachers' cooperation and the implementation of co- teaching in English classes in a Czech school with a focus on examining how the competences defined for effective co-teaching are fulfilled. The theoretical part of the work is concentrated on the introduction to the nature of co-teaching nowadays and on the defining the co-teaching characteristics. In the practical part, the data obtained through interview methods, questionnaires and observations are represented to analyse the course of co-teaching in English classes and to find out at what level co-teachers master the competences defined for effective co-teaching.