Genderově podmíněné násilí v reklamě
Gender-based violence in advertising
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172196Identifiers
Study Information System: 210850
Collections
- Kvalifikační práce [6821]
Author
Advisor
Referee
Pavlík, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Gender Studies
Department
Programme Gender Studies
Date of defense
22. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Gender - moc a kontrola - reklama - násilí - vizuální násilíKeywords (English)
Gender - power and control - advertising - violence - visual violenceTato diplomová práce se bude zabývat rozborem reklam zobrazující genderově podmíněné násilí. Na základě tohoto faktu bude cílem práce snaha o rozklíčování konstruovanosti reklam, a jak zobrazují a předávají společnosti obraz toho, co lze považovat za normalitu v oblasti násilí. Dále bude snahou objasnit, jak je násilí v reklamě zobrazováno a případně definovat význam zobrazovaného násilí v reklamě. Zkoumaná problematika bude analyzována pomocí kvalitativní metody. Konkrétně pomocí obsahové analýzy reklamních fotografií, získaných na internetovém portálu https://www.prasatecko.cz Klíčová slova: Gender - moc a kontrola - reklama - násilí - vizuální násilí
This master thesis is trying to analyze advertisements showing gender-based violence. Based on this fact the aim of this master thesis is to deciphering the construction of advertisements and how it display and pass on the image of what can be consider normal in terms of violence. Another aim is to clarify how violence display in advertisements is and define meaning of it. This issue is analyzed by qualitative method. Specifically, by using the content analysis of advertising photos which where obtained on the https://www.prasatecko.cz website. Key words: Gender - power and control - advertising - violence - visual violence