Show simple item record

Gender-based violence in advertising
dc.contributor.advisorSokolová, Věra
dc.creatorKučerová, Eliška
dc.date.accessioned2022-04-19T17:18:00Z
dc.date.available2022-04-19T17:18:00Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172196
dc.description.abstractThis master thesis is trying to analyze advertisements showing gender-based violence. Based on this fact the aim of this master thesis is to deciphering the construction of advertisements and how it display and pass on the image of what can be consider normal in terms of violence. Another aim is to clarify how violence display in advertisements is and define meaning of it. This issue is analyzed by qualitative method. Specifically, by using the content analysis of advertising photos which where obtained on the https://www.prasatecko.cz website. Key words: Gender - power and control - advertising - violence - visual violenceen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se bude zabývat rozborem reklam zobrazující genderově podmíněné násilí. Na základě tohoto faktu bude cílem práce snaha o rozklíčování konstruovanosti reklam, a jak zobrazují a předávají společnosti obraz toho, co lze považovat za normalitu v oblasti násilí. Dále bude snahou objasnit, jak je násilí v reklamě zobrazováno a případně definovat význam zobrazovaného násilí v reklamě. Zkoumaná problematika bude analyzována pomocí kvalitativní metody. Konkrétně pomocí obsahové analýzy reklamních fotografií, získaných na internetovém portálu https://www.prasatecko.cz Klíčová slova: Gender - moc a kontrola - reklama - násilí - vizuální násilícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectGender - moc a kontrola - reklama - násilí - vizuální násilícs_CZ
dc.subjectGender - power and control - advertising - violence - visual violenceen_US
dc.titleGenderově podmíněné násilí v reklaměcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-22
dc.description.departmentProgram Genderová studiacs_CZ
dc.description.departmentProgramme Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId210850
dc.title.translatedGender-based violence in advertisingen_US
dc.contributor.refereePavlík, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Genderová studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se bude zabývat rozborem reklam zobrazující genderově podmíněné násilí. Na základě tohoto faktu bude cílem práce snaha o rozklíčování konstruovanosti reklam, a jak zobrazují a předávají společnosti obraz toho, co lze považovat za normalitu v oblasti násilí. Dále bude snahou objasnit, jak je násilí v reklamě zobrazováno a případně definovat význam zobrazovaného násilí v reklamě. Zkoumaná problematika bude analyzována pomocí kvalitativní metody. Konkrétně pomocí obsahové analýzy reklamních fotografií, získaných na internetovém portálu https://www.prasatecko.cz Klíčová slova: Gender - moc a kontrola - reklama - násilí - vizuální násilícs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis is trying to analyze advertisements showing gender-based violence. Based on this fact the aim of this master thesis is to deciphering the construction of advertisements and how it display and pass on the image of what can be consider normal in terms of violence. Another aim is to clarify how violence display in advertisements is and define meaning of it. This issue is analyzed by qualitative method. Specifically, by using the content analysis of advertising photos which where obtained on the https://www.prasatecko.cz website. Key words: Gender - power and control - advertising - violence - visual violenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Genderová studiacs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV