Zobrazit minimální záznam

Meetings with seniors as an opportunity to teach younger pupils
dc.creatorKudrnáčová, Nikola
dc.date.accessioned2022-04-07T11:13:22Z
dc.date.available2022-04-07T11:13:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171525
dc.description.abstractRigorózní práce Setkávání se seniory jako příležitost k učení žáků mladšího školního věku je zaměřena na mezigenerační setkávání žáků a seniorů v době pandemie, během které byly obě tyto generace izolovány od ostatní populace. Práce obsahuje celkem devět kapitol. V teoretické části popisuje v osmi kapitolách oblasti mezigeneračního učení, školního věku a stáří, vzdělávání seniorů. Dále představuje výukové metody vhodné při mezigeneračním učení, výchovné a vzdělávací cíle žáků mladšího školního věku se seniory, komunikaci, mediální činnost a její nástrahy v době izolace a online výuky a psychickou deprivaci dětí. V empirické části práce odpovídá v kvalitativním výzkumu realizovaném případovou studií na celkem čtyři výzkumné otázky. Výzkumné otázky zní: Jaký vliv má mezigenerační setkání na rozvoj dítěte ve výchovně vzdělávacím procesu? Jak probíhá komunikace mezi zúčastněnými aktéry mezigeneračního setkání? Jak daná setkání ovlivňují zúčastněné aktéry? Jak se instituce k mezigeneračnímu setkání staví? Při formulování odpovědí na výzkumné otázky jsem dbala na ukotvení výzkumného zjištění v odborné literatuře a popsala jsem tyto poznatky v konkrétních situacích výzkumu. Zjistila jsem, že škola může ovlivnit výchovně vzdělávací proces dítěte prostředím a podmínkami, ve kterých vzdělávání probíhá, že...cs_CZ
dc.description.abstractRigorous study Meeting up with the senior as an opportunity to teach pupils of younger school age is focused on intergenerational meetings of pupils and seniors in the time of a pandemic, when both of these generations were isolated from the rest of the population. Study contains 9 chapters in total. In the theoretical part in the first 8 chapters, it describes field of intergenerational learning, schooling age, andragogy, educational methods suitable with intergenerational learning, educational goals of children of younger age with the seniors, communication, media activities and their traps in the time of isolation and online schooling and the deprivation of children. In the empiric part, this study is solving the answers to four researchable questions in the qualitative research which was implemented in this case study. Researchable questions are: What kind of influence has intergenerational meetings at the development of children educational process? How is the communication between the participants of intergenerational meetings? How these meetings affect the participants? What is the attitude of institutions to intergenerational meetings? When formulating the answers to these questions i took care about attaching researched discovery in the specialized literature and i described these findings...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintergenerational learningen_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.subjectchildhood and old ageen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectisolationen_US
dc.subjectmezigenerační učenícs_CZ
dc.subjectvýchovně vzdělávací procescs_CZ
dc.subjectdětství a stářícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectizolacecs_CZ
dc.titleSetkávání se seniory jako příležitost pro učení žáků mladšího školního věkucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId242852
dc.title.translatedMeetings with seniors as an opportunity to teach younger pupilsen_US
dc.contributor.refereeUhlířová, Jana
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csRigorózní práce Setkávání se seniory jako příležitost k učení žáků mladšího školního věku je zaměřena na mezigenerační setkávání žáků a seniorů v době pandemie, během které byly obě tyto generace izolovány od ostatní populace. Práce obsahuje celkem devět kapitol. V teoretické části popisuje v osmi kapitolách oblasti mezigeneračního učení, školního věku a stáří, vzdělávání seniorů. Dále představuje výukové metody vhodné při mezigeneračním učení, výchovné a vzdělávací cíle žáků mladšího školního věku se seniory, komunikaci, mediální činnost a její nástrahy v době izolace a online výuky a psychickou deprivaci dětí. V empirické části práce odpovídá v kvalitativním výzkumu realizovaném případovou studií na celkem čtyři výzkumné otázky. Výzkumné otázky zní: Jaký vliv má mezigenerační setkání na rozvoj dítěte ve výchovně vzdělávacím procesu? Jak probíhá komunikace mezi zúčastněnými aktéry mezigeneračního setkání? Jak daná setkání ovlivňují zúčastněné aktéry? Jak se instituce k mezigeneračnímu setkání staví? Při formulování odpovědí na výzkumné otázky jsem dbala na ukotvení výzkumného zjištění v odborné literatuře a popsala jsem tyto poznatky v konkrétních situacích výzkumu. Zjistila jsem, že škola může ovlivnit výchovně vzdělávací proces dítěte prostředím a podmínkami, ve kterých vzdělávání probíhá, že...cs_CZ
uk.abstract.enRigorous study Meeting up with the senior as an opportunity to teach pupils of younger school age is focused on intergenerational meetings of pupils and seniors in the time of a pandemic, when both of these generations were isolated from the rest of the population. Study contains 9 chapters in total. In the theoretical part in the first 8 chapters, it describes field of intergenerational learning, schooling age, andragogy, educational methods suitable with intergenerational learning, educational goals of children of younger age with the seniors, communication, media activities and their traps in the time of isolation and online schooling and the deprivation of children. In the empiric part, this study is solving the answers to four researchable questions in the qualitative research which was implemented in this case study. Researchable questions are: What kind of influence has intergenerational meetings at the development of children educational process? How is the communication between the participants of intergenerational meetings? How these meetings affect the participants? What is the attitude of institutions to intergenerational meetings? When formulating the answers to these questions i took care about attaching researched discovery in the specialized literature and i described these findings...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeN
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV