Design vzdělávací aktivity ve firmě
Designing training in a company
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17084Identifiers
Study Information System: 61962
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Mužík, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
8. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Základní otázka této bakalářské práce zní: "Jaké všechny aspekty by v rámci přípravy vzdělávací aktivity měl vzít školitel na vědomí, aby připravil efektivní kurz?" Za tímto účelem mapuje nejdříve východiska designu vzdělávání ve firmě jak je známo dnes, ale především podrobně analyzuje šest takzvaných elementů designu: Kontext (Organizace), Cíle, Marketing a positioning, Logistika, Didaktika a Účastník. Cílem každé této části je jednak kompilace a kritické zhodnocení názorů odborných autorů, ale také zhodnocení přínosu daného elementu designu pro celý proces designu vzdělávání ve firmě. Závěrečná kapitola druhé části se pokouší o kompilaci získaných poznatků včeně návrhu "Projektu vzdělávací aktivity". Praktickou aplikaci zastupují dvě případové studie v přílohách A a B.
The central question of this bachelor theis is: "Which aspects should training designer keep in his mind in order to design an effective training?" To answer this question this paper first tracks bases of contenporary corporate training design, but more importantly, analyses in detail six so-called elements of design: Context (Organization), Objectives, Marketing and Positioning, Logistics, Didactics and Participant. The aim of each of these sections is to compile and evaluate opinions and views of scientific authors on the element, but also to evaluate the element's contribution to whole process of training design. The final chapter of the second section attempts to compile all acquired knowledge in one piece and suggests a possible layout of "Training Project". Two case studies, which can be found in supplement A and B, represent application of acquired to practice.