Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorRyška, David
dc.date.accessioned2021-12-15T08:46:09Z
dc.date.available2021-12-15T08:46:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170725
dc.language.isoencs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectconversation analysiscs
dc.subjectEnglish as a foreign language teachingcs
dc.subjectclassroom interactioncs
dc.subjectmanagement of participationcs
dc.subjectfrontal teachingcs
dc.titleIn-service EFL Teachers’ Management of Participation during Teacher-fronted Whole-class Activitiescs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
uk.abstract.csPohledem sociolingvistických a interakčních přístupů k osvojování druhého/cizího jazyka je aktivní účast žáka ve výuce nutným předpokladem učení. V posledních letech však studie (např. Walsh & Li, 2013) ukázaly, že pouze nechat žáka mluvit rozhodně nestačí a že ke zprostředkování učení je třeba, aby učitel do velké míry podobu interakce ovlivňoval. Tato konverzačněanalytická studie se zaměřuje na učitele angličtiny jako cizího jazyka, již se vzdělávají při zaměstnání. Vychází z videonahrávek devíti lekcí (387 minut) vedených šesti takovými učiteli a zkoumá jednak prostředky, které uplatňují během frontální výuky k zapojení několika žáků najednou, jednak reakce samotných žáků na jejich užití. Studie ukazuje, že tito učitelé mají k dispozici velké množství prostředků, jimiž mohou podpořit či zajistit aktivní účast svých žáků. Patří mezi ně zjišťovací otázky ve třetí replice sekvence, více času na odpověď, záměrně nedokončené repliky, kontinuátory (např. „uh-um“) či uznání žákovy odpovědi předem skrze odkázání na dřívější výukovou aktivitu. Použití těchto prostředků je navíc často vázáno na bezprostřední cíl probíhající aktivity. Na základě výsledků analýzy lze formulovat doporučení pro budoucí vzdělávání učitelů, zejména v souvislosti s rozvojem jejich interakční kompetence ve třídě (Walsh, 2006).cs
uk.abstract.enWithin the sociolinguistic and interactional approaches to L2 acquisition, learner participation is considered a necessary prerequisite for language learning. However, recent studies (e.g. Walsh & Li, 2013) have demonstrated that simply letting learners talk is not enough, and that for any learning to emerge, a solid amount of interactional steering work must first be employed by the teacher. This conversation-analytic study focuses on in-service EFL teachers. Based on video recordings of nine lessons (387 minutes) taught by six such teachers, it explores both the resources that they use to manage the participation of multiple learners at once during teacher-fronted whole-class activities, and the ways in which the learners respond to them. The study shows that there is a large range of resources which these teachers mobilise to secure the participation of their learners: these include Yes/No questions in the third-turn position, increased wait time, designedly incomplete utterances, continuers such as “uh-um” or acknowledging learners’ turns in advance by referencing a past learning event. Furthermore, the deployment of these resources is often tied to the pedagogical goal of an activity. These findings bear some implications for future teacher education, particularly in relation to the development of their Classroom Interactional Competence (Walsh, 2006).cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage76cs
dc.description.endPage99cs
dcterms.isPartOf.nameStudie z aplikované lingvistikycs
dcterms.isPartOf.journalYear2021
dcterms.isPartOf.journalVolume2021
dcterms.isPartOf.journalIssue2
dcterms.isPartOf.issn2336-6702
dc.relation.isPartOfUrlhttps://studiezaplikovanelingvistiky.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV