Studie z aplikované lingvistiky
Browse by
Studie z aplikované lingvistiky
Časopis Studie z aplikované lingvistiky vydává dvakrát ročně Vydavatelství Filozofické fakulty Univerzity Karlovy od roku 2010. Zaměřuje se na vybraná témata aplikované lingvistiky, interdisciplinární oblasti popisu jazyka a metodologické otázky s tím spjaté. Vedle odborných studií časopis obsahuje zamyšlení nad aktuálními teoretickými otázkami, polemiky reagující na články publikované v časopise, rozhovory s významnými zahraničními badateli, recenze odborných publikací a aktuální zprávy o dění v oboru, ve středoevropském regionu i mimo něj. Příspěvky jsou v českém, slovenském nebo anglickém jazyce, v odborné radě, která časopis řídí, zasedají přední domácí i zahraniční odborníci.
Navštívit stránky časopisu
Sub-communities within this community
Recent Submissions
-
Vliv proměn písmové normy na metody forenzní identifikace pisatele
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Designing a Corpus Workbook for Students of Czech as a Foreign Language
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Metrolingualism in Prague: The Adaptation and Management of Multilingualism in a Multiethnic Bakery Shop
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Projekt Lexikálně-sémantické databáze češtiny (LSD-Czech): uživatelský pojmový slovník a online databáze
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Elements of High-Quality Teaching in Learner Autonomy Development: a Case of Undergraduate Online Linguistic Courses
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Pravdepodobne si myslím, že niekedy v roku 2020. Pragmatické markery v slovenčine ako v cudzom jazyku
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Spor o občana: kritická analýza diskurzu o Klinice
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Sahbu Hidri: Revisiting the Assessment of Second Language Abilities: From Theory to Practice
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Cross-border Tandem Cooperation at the Tertiary Level: Its Outputs and Their Educational Potential
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Fossilization versus Stabilization in L2 Acquisition: Evidence from Inflectional Morphology among Yorùbá L2 English
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Jazykový transfer u pokročilých hindských/urdských mluvčích češtiny jako druhého jazyka
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Význam a vnímanie úlohy kultúrnej inteligencie v odbornej cudzojazyčnej príprave
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2022) -
Diagnostický nástroj pro posouzení vývoje komunikace u českých dětí od 8 do 30 měsíců
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021) -
Výzkum falšování hlasové identity na FFUK v rámci projektu START
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021) -
Eva Maria Hrdinová: Kdopak by se překladu bál?: Překlad jako didaktický nástroj pro výuku cizích jazyků II.
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021) -
In-service EFL Teachers’ Management of Participation during Teacher-fronted Whole-class Activities
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021) -
“What’s pavement? — Chodník.” Code-switching in Upper-Secondary EFL Classrooms
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021) -
“I’ll google it.”: Using an Online Dictionary for Conducting Repair during Pair and Group Work Activities in Upper-Secondary EFL Classrooms
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021) -
The Transition from One-word to Multi-word Utterances. A Case-study of an Italian Child
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021) -
Enregisterment of English Borrowing as an Advertising “voice” in French Advertisements
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021)