Předškolní vzdělávání. Nerovné šance předškolních dětí na stejně kvalitní a dostupné vzdělávání a důsledky, které z toho plynou
Preschool education. The unequally chance to the uniform quality and accessibility of preschool education and the consequences which result from
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170564Identifiers
Study Information System: 61041
Collections
- Kvalifikační práce [14600]
Author
Advisor
Referee
Basl, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Public and Social Policy
Department
Department of Public and Social Policy
Date of defense
4. 2. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Předškolní vzdělávání, rodina, rovnost, výchova, vzdělávání, kvalita, efekty předškolního vzděláváníKeywords (English)
Preschool education, family, equality, training, education, quality, the effects of preschool educationPráce "Předškolní vzdělávání v České republice. Nerovné šance předškolních dětí na stejně kvalitní a dostupné vzdělávání a důsledky, které z toho plynou" analyzuje v rámci vzdělávací politiky a legislativy České republiky podmínky, ve kterých se realizuje předškolní vzdělávání a současně se zabývá hlavními aspekty, které přispívají k tvorbě nerovností v této oblasti. V průběhu analýzy tohoto problému bylo identifikováno šest problémových faktorů, které mají největší vliv na předškolní vzdělávání. Jedná se o regionální a prostorovou nedostupnost mateřských škol, rozdíl v hrazení za předškolní vzdělávání v mateřských školách, kvalitu pedagogů a počet dětí, o které se starají, nedostatky v kurikulu v předškolním vzdělávání, rozdílnou kvalitu mateřských škol a nedostatek informací v této oblasti. Aby se však tyto problémy mohly efektivně řešit, je nutné oblast předškolního vzdělávání lépe poznat.
The study "Preschool education. The unequally chance to the uniform quality and accessibility of preschool education and the consequences which result from" analyze the conditions of preschool education in terms of education policy and legislation in the Czech republic. The study deal with aspects, which contribute to the inequality in this area. Within the analisis, the six main reasons for the preschool education were identified. In the concrete: Problem of regional inaccessibility of preschool institution, the discrepancy between payment in the preschool institutions, the quality of pedagogue and the nubmer of children, who care for, the problem of curriculum and the quality of preschool institutions. The lack of information on the area of preschool education is also problem. Firstly, the area of preschool education should be more identified to its solution.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Komparace českého a německého systému dalšího vzdělávání
Defence status: DEFENDEDKosová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 8. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem ... -
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Defence status: DEFENDEDVančura, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Date of defense: 23. 5. 2019Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce ... -
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Defence status: DEFENDEDVondrouš, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 18. 1. 2018Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš ...