Zobrazit minimální záznam

Rise and Evolution of Online Journalism in the Czech Republic in Case of Online Daily iDnes.cz
dc.contributor.advisorVojtěchovská, Martina
dc.creatorPavec, Michal
dc.date.accessioned2021-12-08T13:03:30Z
dc.date.available2021-12-08T13:03:30Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170462
dc.description.abstractDiplomová práce nazvaná "Vznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.cz" se pokouší zachytit významnou součást historie internetového zpravodajství na českém mediálním trhu. Na příkladu deníku iDnes ilustruje specifickou dobu, v níž přicházela na svět první internetová periodika zaměřující se na všeobecné zpravodajství. Vznik serveru iDnes, který se na celosvětové síti poprvé objevil v lednu roku 1998, je důležitý v tom, že jako první odmítl jen přebírat obsahy tradičních médií a začal s produkcí vlastních zpráv. Deník také začal využívat specifika internetového prostředí, díky kterým mohl svým čtenářům nabídnout pravidelnou aktualizaci obsahů či nové žurnalistické žánry jako například on-line rozhovor nebo on-line reportáž. Historie deníku iDnes, která je stěžejním motivem této práce, také ukazuje, jakým způsobem přistupovali k novému druhu média vydavatelské společnosti, čtenáři i samotní novináři. Při bližším zkoumání tak můžeme zjistit, s jak malou důvěrou vydavatelství Mafra vstupoval internetový server na trh. V průběhu několika let se však proměnil v čtenářsky úspěšné médium, které si našlo pevnou pozici v českém mediálním spektru.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis "Rise and Evolution of Online Journalism in the Czech Republic in Case of Online Daily iDnes.cz" considers an important and interesting period of Czech journalism after 1989. Specifically, it focuses on the origins of online daily iDnes and tries to describe history of Czech internet journalism on this example. The main attention is focusing principally on the first stage of daily's history: stage of planning (nine months in 1997), which is characterised with disbelief of publishing company Mafra and very cautious attitude to the plan, and first two years, which are very unusual for starting a professional medium. The authors of the plan intended from the beginning to work with the specific possibilities of hypertext space of the internet. But they had to count with a low budget and only two editors. Only two months were enough to see that internet daily can act as an independent part of the publishing company. The readers of early Czech internet used to visit the new site and iDnes became the most visited internet daily in 1999. Among others they appreciated use of new journalistic genres specific for internet space. For example: online interview and online report. Daily had also possibility to update texts - react to a progression of a situation. This diploma thesis also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectwebcs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectiDnescs_CZ
dc.subjectdeníkcs_CZ
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectweben_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectonlineen_US
dc.subjectiDnesen_US
dc.subjectdailyen_US
dc.titleVznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.czcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-23
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId72439
dc.title.translatedRise and Evolution of Online Journalism in the Czech Republic in Case of Online Daily iDnes.czen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
dc.identifier.aleph001132042
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce nazvaná "Vznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.cz" se pokouší zachytit významnou součást historie internetového zpravodajství na českém mediálním trhu. Na příkladu deníku iDnes ilustruje specifickou dobu, v níž přicházela na svět první internetová periodika zaměřující se na všeobecné zpravodajství. Vznik serveru iDnes, který se na celosvětové síti poprvé objevil v lednu roku 1998, je důležitý v tom, že jako první odmítl jen přebírat obsahy tradičních médií a začal s produkcí vlastních zpráv. Deník také začal využívat specifika internetového prostředí, díky kterým mohl svým čtenářům nabídnout pravidelnou aktualizaci obsahů či nové žurnalistické žánry jako například on-line rozhovor nebo on-line reportáž. Historie deníku iDnes, která je stěžejním motivem této práce, také ukazuje, jakým způsobem přistupovali k novému druhu média vydavatelské společnosti, čtenáři i samotní novináři. Při bližším zkoumání tak můžeme zjistit, s jak malou důvěrou vydavatelství Mafra vstupoval internetový server na trh. V průběhu několika let se však proměnil v čtenářsky úspěšné médium, které si našlo pevnou pozici v českém mediálním spektru.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis "Rise and Evolution of Online Journalism in the Czech Republic in Case of Online Daily iDnes.cz" considers an important and interesting period of Czech journalism after 1989. Specifically, it focuses on the origins of online daily iDnes and tries to describe history of Czech internet journalism on this example. The main attention is focusing principally on the first stage of daily's history: stage of planning (nine months in 1997), which is characterised with disbelief of publishing company Mafra and very cautious attitude to the plan, and first two years, which are very unusual for starting a professional medium. The authors of the plan intended from the beginning to work with the specific possibilities of hypertext space of the internet. But they had to count with a low budget and only two editors. Only two months were enough to see that internet daily can act as an independent part of the publishing company. The readers of early Czech internet used to visit the new site and iDnes became the most visited internet daily in 1999. Among others they appreciated use of new journalistic genres specific for internet space. For example: online interview and online report. Daily had also possibility to update texts - react to a progression of a situation. This diploma thesis also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990011320420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV