Zobrazit minimální záznam

Legal consciousness of school-age children
dc.contributor.advisorMatoušek, Oldřich
dc.creatorPazlarová, Hana
dc.date.accessioned2021-05-19T16:55:54Z
dc.date.available2021-05-19T16:55:54Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16858
dc.description.abstractDespite of the fact that the Czech Republic i s a developed country there are sti ll some challenges to be faced in childrens rights domain, mostly in involving children into everyday life of society connected with their participative rights. The thcoretical chapters analyze the childrens rights movement, and the implementing and monitoring ofthe Convcntion on the Rights ofthe Child both on the intemational and national Ieve!, with emphasis placed on Roma population in the Czech Republic. The research was focused on the lega! awareness of Czech school children with special consideration for Roma children as well. About one thousand children expressed their opinions and attitudes toward their rights.en_US
dc.description.abstractČeská republika patří mezi natolik vyspělé země, že se již nepotýká s otázkami základní péče a přežití dětí. Přesto určité oblasti ochrany práv dětí zůstávají velkou výzvou. Jedná se zejména o aktivní zapojení dětí do života společnosti a prosazování jejich práv. Teoretická část práce poskytuje přehled o vývoji dětských práv, jejich implementaci a monitoringu na mezinárodní i národní úrovni a zamýšlí se nad samotným pojmem právního povědomí. Zvláštní zřetel je věnován specifikům romské minority v této oblasti a jejich historickou podmíněností. Ve výzkumné části jsou shrnuty výsledky šetření, které bylo uskutečněno na zhruba jednom tisíci českých dětí školního věku. Děti odpovídaly na několik obecných otázek z oblasti dětských práv. Dále se vyjadřovaly k modelovým situacím a reagovaly na řadu výroků, které se vztahují k právům a povinnostem. V rámci šetření byly rovněž zkoumány rozdíly mezi romskými a neromskými dětmi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePrávní povědomí dětí školního věkucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-30
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60759
dc.title.translatedLegal consciousness of school-age childrenen_US
dc.contributor.refereeHartl, Pavel
dc.identifier.aleph001608419
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csČeská republika patří mezi natolik vyspělé země, že se již nepotýká s otázkami základní péče a přežití dětí. Přesto určité oblasti ochrany práv dětí zůstávají velkou výzvou. Jedná se zejména o aktivní zapojení dětí do života společnosti a prosazování jejich práv. Teoretická část práce poskytuje přehled o vývoji dětských práv, jejich implementaci a monitoringu na mezinárodní i národní úrovni a zamýšlí se nad samotným pojmem právního povědomí. Zvláštní zřetel je věnován specifikům romské minority v této oblasti a jejich historickou podmíněností. Ve výzkumné části jsou shrnuty výsledky šetření, které bylo uskutečněno na zhruba jednom tisíci českých dětí školního věku. Děti odpovídaly na několik obecných otázek z oblasti dětských práv. Dále se vyjadřovaly k modelovým situacím a reagovaly na řadu výroků, které se vztahují k právům a povinnostem. V rámci šetření byly rovněž zkoumány rozdíly mezi romskými a neromskými dětmi.cs_CZ
uk.abstract.enDespite of the fact that the Czech Republic i s a developed country there are sti ll some challenges to be faced in childrens rights domain, mostly in involving children into everyday life of society connected with their participative rights. The thcoretical chapters analyze the childrens rights movement, and the implementing and monitoring ofthe Convcntion on the Rights ofthe Child both on the intemational and national Ieve!, with emphasis placed on Roma population in the Czech Republic. The research was focused on the lega! awareness of Czech school children with special consideration for Roma children as well. About one thousand children expressed their opinions and attitudes toward their rights.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990016084190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV