dc.contributor.advisor | Tureckiová, Michaela | |
dc.creator | Běhounková, Olga | |
dc.date.accessioned | 2021-05-19T16:56:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-19T16:56:06Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/16571 | |
dc.description.abstract | This doctoral thesis proposes to specify a relatively new managerial discipline - Knowledge Management (KM) in a different way than it is done in an accessible literature. Nowadays, KM represents a wide and intensively discussed topic with many critics as well as advocates. Above all, it is a practical discipline that came out of practice and it is inseparably connected with it. Intangible (knowledge) assets are its main essence. KM is a complex process that must be supported by a strong foundation of enablers. The enablers for KM are corporate strategy and culture, team work, informal networking, measurement, and technology. Each of these must be designed and managed together with the others and supported by organizational process. The process usually involves several of the following stages or sub-processes in the use of knowledge: to create, identify, formalize, organize, disseminate, share, adapt, use and evaluate it. Effective implementation of KM brings the right knowledge to the right associates on time and in the right form to the organization. The thesis consists of four chapters. The first and second part are focused on the theoretical definitions of KM bases and terminology, explicitly "organization", "management", "manager" and "knowledge", i. e. from different point of view together with an... | en_US |
dc.description.abstract | Tato disertační práce si klade za cíl vymezit relativně novou manažerskou disciplínu, management znalostí (MZ), a to odlišným způsobem než je tomu obvyklé v dostupné literatuře. MZ dnes představuje značně široké a intenzivně diskutované téma, které má mnoho kritiků i zastánců. Jedná se především o praktickou disciplínou, která se z praxe vyvinula a je s ní neoddělitelně svázána. Jejím jádrem jsou nehmotná (znalostní) aktiva. MZ je komplexní proces, jehož úspěšnost je determinována firemní strategií, podnikovou kulturou, týmovou prací, neformálními sítěmi, měřitelností a technologiemi. Každý z těchto prvků musí být nastaven a řízen v návaznosti na všechny ostatní a za plné podpory organizačních procesů. Tyto procesy obvykle zahrnují několik fází nebo sub-procesů řízení znalostí v organizaci, kterými jsou vznik, identifikace, formalizace, organizace, šíření, sdílení, adaptace, využívání a hodnocení znalostí. Úspěšná implementace MZ v organizaci znamená dostat správné znalosti ke správným pracovníkům ve správný čas a ve správné formě. Práce je rozdělena do čtyř tematických kapitol. První a druhá kapitola jsou zaměřeny na teoretické vymezení základních východisek MZ a jeho terminologie, tj. definování pojmů "organizace", "management", "manažer" a "znalosti", a to z mnoha různých úhlů pohledu, včetně... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Management znalostí a jeho aplikace při řízení lidských zdrojů | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-06-30 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 60760 | |
dc.title.translated | Knowledge management and its application in human resource management | en_US |
dc.contributor.referee | Beneš, Milan | |
dc.contributor.referee | Plamínek, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 001608416 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | Tato disertační práce si klade za cíl vymezit relativně novou manažerskou disciplínu, management znalostí (MZ), a to odlišným způsobem než je tomu obvyklé v dostupné literatuře. MZ dnes představuje značně široké a intenzivně diskutované téma, které má mnoho kritiků i zastánců. Jedná se především o praktickou disciplínou, která se z praxe vyvinula a je s ní neoddělitelně svázána. Jejím jádrem jsou nehmotná (znalostní) aktiva. MZ je komplexní proces, jehož úspěšnost je determinována firemní strategií, podnikovou kulturou, týmovou prací, neformálními sítěmi, měřitelností a technologiemi. Každý z těchto prvků musí být nastaven a řízen v návaznosti na všechny ostatní a za plné podpory organizačních procesů. Tyto procesy obvykle zahrnují několik fází nebo sub-procesů řízení znalostí v organizaci, kterými jsou vznik, identifikace, formalizace, organizace, šíření, sdílení, adaptace, využívání a hodnocení znalostí. Úspěšná implementace MZ v organizaci znamená dostat správné znalosti ke správným pracovníkům ve správný čas a ve správné formě. Práce je rozdělena do čtyř tematických kapitol. První a druhá kapitola jsou zaměřeny na teoretické vymezení základních východisek MZ a jeho terminologie, tj. definování pojmů "organizace", "management", "manažer" a "znalosti", a to z mnoha různých úhlů pohledu, včetně... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This doctoral thesis proposes to specify a relatively new managerial discipline - Knowledge Management (KM) in a different way than it is done in an accessible literature. Nowadays, KM represents a wide and intensively discussed topic with many critics as well as advocates. Above all, it is a practical discipline that came out of practice and it is inseparably connected with it. Intangible (knowledge) assets are its main essence. KM is a complex process that must be supported by a strong foundation of enablers. The enablers for KM are corporate strategy and culture, team work, informal networking, measurement, and technology. Each of these must be designed and managed together with the others and supported by organizational process. The process usually involves several of the following stages or sub-processes in the use of knowledge: to create, identify, formalize, organize, disseminate, share, adapt, use and evaluate it. Effective implementation of KM brings the right knowledge to the right associates on time and in the right form to the organization. The thesis consists of four chapters. The first and second part are focused on the theoretical definitions of KM bases and terminology, explicitly "organization", "management", "manager" and "knowledge", i. e. from different point of view together with an... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990016084160106986 | |