Zobrazit minimální záznam

Knowledge management and its application in human resource management
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorBěhounková, Olga
dc.date.accessioned2021-05-19T16:56:06Z
dc.date.available2021-05-19T16:56:06Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16571
dc.description.abstractThis doctoral thesis proposes to specify a relatively new managerial discipline - Knowledge Management (KM) in a different way than it is done in an accessible literature. Nowadays, KM represents a wide and intensively discussed topic with many critics as well as advocates. Above all, it is a practical discipline that came out of practice and it is inseparably connected with it. Intangible (knowledge) assets are its main essence. KM is a complex process that must be supported by a strong foundation of enablers. The enablers for KM are corporate strategy and culture, team work, informal networking, measurement, and technology. Each of these must be designed and managed together with the others and supported by organizational process. The process usually involves several of the following stages or sub-processes in the use of knowledge: to create, identify, formalize, organize, disseminate, share, adapt, use and evaluate it. Effective implementation of KM brings the right knowledge to the right associates on time and in the right form to the organization. The thesis consists of four chapters. The first and second part are focused on the theoretical definitions of KM bases and terminology, explicitly "organization", "management", "manager" and "knowledge", i. e. from different point of view together with an...en_US
dc.description.abstractTato disertační práce si klade za cíl vymezit relativně novou manažerskou disciplínu, management znalostí (MZ), a to odlišným způsobem než je tomu obvyklé v dostupné literatuře. MZ dnes představuje značně široké a intenzivně diskutované téma, které má mnoho kritiků i zastánců. Jedná se především o praktickou disciplínou, která se z praxe vyvinula a je s ní neoddělitelně svázána. Jejím jádrem jsou nehmotná (znalostní) aktiva. MZ je komplexní proces, jehož úspěšnost je determinována firemní strategií, podnikovou kulturou, týmovou prací, neformálními sítěmi, měřitelností a technologiemi. Každý z těchto prvků musí být nastaven a řízen v návaznosti na všechny ostatní a za plné podpory organizačních procesů. Tyto procesy obvykle zahrnují několik fází nebo sub-procesů řízení znalostí v organizaci, kterými jsou vznik, identifikace, formalizace, organizace, šíření, sdílení, adaptace, využívání a hodnocení znalostí. Úspěšná implementace MZ v organizaci znamená dostat správné znalosti ke správným pracovníkům ve správný čas a ve správné formě. Práce je rozdělena do čtyř tematických kapitol. První a druhá kapitola jsou zaměřeny na teoretické vymezení základních východisek MZ a jeho terminologie, tj. definování pojmů "organizace", "management", "manažer" a "znalosti", a to z mnoha různých úhlů pohledu, včetně...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleManagement znalostí a jeho aplikace při řízení lidských zdrojůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-30
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60760
dc.title.translatedKnowledge management and its application in human resource managementen_US
dc.contributor.refereeBeneš, Milan
dc.contributor.refereePlamínek, Jiří
dc.identifier.aleph001608416
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csTato disertační práce si klade za cíl vymezit relativně novou manažerskou disciplínu, management znalostí (MZ), a to odlišným způsobem než je tomu obvyklé v dostupné literatuře. MZ dnes představuje značně široké a intenzivně diskutované téma, které má mnoho kritiků i zastánců. Jedná se především o praktickou disciplínou, která se z praxe vyvinula a je s ní neoddělitelně svázána. Jejím jádrem jsou nehmotná (znalostní) aktiva. MZ je komplexní proces, jehož úspěšnost je determinována firemní strategií, podnikovou kulturou, týmovou prací, neformálními sítěmi, měřitelností a technologiemi. Každý z těchto prvků musí být nastaven a řízen v návaznosti na všechny ostatní a za plné podpory organizačních procesů. Tyto procesy obvykle zahrnují několik fází nebo sub-procesů řízení znalostí v organizaci, kterými jsou vznik, identifikace, formalizace, organizace, šíření, sdílení, adaptace, využívání a hodnocení znalostí. Úspěšná implementace MZ v organizaci znamená dostat správné znalosti ke správným pracovníkům ve správný čas a ve správné formě. Práce je rozdělena do čtyř tematických kapitol. První a druhá kapitola jsou zaměřeny na teoretické vymezení základních východisek MZ a jeho terminologie, tj. definování pojmů "organizace", "management", "manažer" a "znalosti", a to z mnoha různých úhlů pohledu, včetně...cs_CZ
uk.abstract.enThis doctoral thesis proposes to specify a relatively new managerial discipline - Knowledge Management (KM) in a different way than it is done in an accessible literature. Nowadays, KM represents a wide and intensively discussed topic with many critics as well as advocates. Above all, it is a practical discipline that came out of practice and it is inseparably connected with it. Intangible (knowledge) assets are its main essence. KM is a complex process that must be supported by a strong foundation of enablers. The enablers for KM are corporate strategy and culture, team work, informal networking, measurement, and technology. Each of these must be designed and managed together with the others and supported by organizational process. The process usually involves several of the following stages or sub-processes in the use of knowledge: to create, identify, formalize, organize, disseminate, share, adapt, use and evaluate it. Effective implementation of KM brings the right knowledge to the right associates on time and in the right form to the organization. The thesis consists of four chapters. The first and second part are focused on the theoretical definitions of KM bases and terminology, explicitly "organization", "management", "manager" and "knowledge", i. e. from different point of view together with an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990016084160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV