Webová počítačová hra jako edukační nástroj
Web computer game as an educational tool
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1636Identifiers
Study Information System: 158760
Collections
- Kvalifikační práce [18629]
Author
Advisor
Referee
Novák, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologies
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 1. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
didaktická webová hra, informační a komunikační technologie, webová aplikace ve školním prostředíKeywords (English)
Didactic games, evaluation of an educational applicationsTato závěrečná práce se orientuje na didaktickou hru a její využití v edukačním procesu. Předmětem této diplomové práce je na základě studia odborné literatury a odborně zaměřených primárních zdrojů z různých oblastí vytvořit a ve výuce ověřit funkční webovou počítačovou hru s didaktickým obsahem. Teoretická část se orientuje na samotný fenomén hry, a to z historického a filozofického hlediska i současného pojetí elektronických her a hry v kontextu didaktických metod. V empirickém šetření práce obsahuje celý průběh vytváření hry, možnosti modifikace hry v závislosti na uživatelích i implementaci didaktické hry do výuky. V závěru práce jsou zpracovány výsledky výzkumu a uvedena doporučení pro oblast vývoje dalších edukačních nástrojů využívajících webových aplikací jako her.
This diploma thesis focuses on a didactic game and its usage within an educational process. The subject of the thesis is, on the basis of the study of the expert literature and expertly focused primary resources from various fields, to create and test a functional web computer game with didactic content. The theoretical part focuses on the very phenomenon of a game; from a historical and philosophical point of view as well as from the current interpretation of electronic games and a game in the context of didactic methods. In the empirical investigation, the thesis contains the whole development of the game, possibilities of its modification depending on users and the implementation of the didactic game in teaching. In the conclusion, the results of the research are given and recommendations for the research area of the development of other educational tools using Web applications as games are made.