Marketing vzdělávacích služeb pro specifického uživatele
Marketing of educational services for specific user
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16102Identifikátory
SIS: 59272
Kolekce
- Kvalifikační práce [6713]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rivola, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích
Datum obhajoby
24. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce pojednává o pozici marketingu v organizacích poskytujících vzdělávací služby v rámci České republiky. Nabízí rovněž manažerům škol ucelený pohled na jeho využití při řízení organizace. Práce je koncipována do dvou částí. První se zabývá legislativou a trendy ve vzdělávání jedinců s postižením, stejně jako marketingem a jeho specifiky ve školství. Druhá část prezentuje výsledky SWOT analýzy, focus group, obsahové analýzy dokumentů a kvalitativního výzkumu, které se snaží zmapovat současný stav marketingu v Základní škole a Mateřské škole, příspěvková organizace ve Vysokém Chlumci, jejíž součástí je speciální třída. V ní jsou vzděláváni a integrováni jedinci s postižením. Na základě zjištěných informací byla definována hlavní a podrobná zjištění. Součástí práce je rovněž návrh na doporučení, která mohou konkrétní organizaci efektivně pomoci. Práce se zabývá klíčovým problémem organizace a její doporučení budou realizována v praxi.
This thesis is about position of the marketing in the educational institutions in the Czech republic. It also offers insight to the school managers, how to utilize the marketing in their organizations. The thesis is divided into two main parts. The first one is targeted to the legislation, educational trends in the education of handicapped persons and it's focused on the marketing and its specifics in educational marketing as well. The second part presents the results of SWOT analysis, focus group, analysis of the document contents and the results of the qualitative research, which would like to chart the situation of marketing in the Základní škola and Mateřská škola, příspěvková organizace in Vysoký Chlumec. The school includes special class, where handicapped persons are educated and integrated. Main and particular findings were defined on the basis of found information. The thesis includes the draft of recommendations, which could help the organization and its management. The thesis is about the organization 's key problem and its recommendations will be implemented.