Zobrazit minimální záznam

Comparative study of alternative pedagogy and adult education
dc.contributor.advisorKocianová, Renata
dc.creatorErban, Ondřej
dc.date.accessioned2017-04-11T11:23:42Z
dc.date.available2017-04-11T11:23:42Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16008
dc.description.abstractAlternativní pedagogika a vzdělávání dospělých jsou dvě nezávislé vzdělávací disciplíny. Liší se objektem vzdělávání. Na jedné straně je vzdělávaným dítě (alternativní pedagogika), na straně druhé dospělý. Tato práce mapuje historii těchto disciplín a jejich didaktickou stránku. Obě tyto oblasti poté vzájemně konfrontuje. V první části se tato práce orientuje na popis vzniku a vývoje alternativní pedagogiky a vzdělávání dospělých, nejvýznamnějších představitelů těchto disciplín a nejrůznějších proudů a hnutí, které v jejich rámci vznikaly nebo měly na jejich vývoj významný vliv. Též se věnuje vzájemnému střetávání a prolínání těchto vzdělávacích disciplín v průběhu let. V části druhé se tato práce zabývá didaktickými principy a didaktickými metodami vzdělávání dospělých a alternativní pedagogiky. Porovnává je, zkoumá jejich podobnost a na základě tohoto srovnání nabízí názor na možnosti spolupráce těchto vzdělávacích disciplín.cs_CZ
dc.description.abstractAlternative pedagogy and adult education are two independent educational disciplines. They differ in the object of education. In altemative pedagogy it is child who receives schooling while in adult education the one being schooled is an adult. This text maps the history of both of these disciplines as well as their didactic aspects. Subsequently it compares both of these courses of study. In its first part, the work discusses the origins and evolution of a1temative pedagogy and adult education together with the most influentia1 representatives of these disciplines and movements, which have originated within these disciplines or have affected them significantly. This text also deals with interdigitation of the two disciplines over time. In the second part of this text I engage in discussion of didactic principles and didactic methods of a1temative pedagogy and adult education. Compare them, examine their analogy and on the basis of that, I try to provide an opinion on the possibility of mutual collaboration of these educationa! disciplines.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKomparativní studie alternativní pedagogiky a vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-24
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60614
dc.title.translatedComparative study of alternative pedagogy and adult educationen_US
dc.contributor.refereeSycha, Martin
dc.identifier.aleph001008027
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAlternativní pedagogika a vzdělávání dospělých jsou dvě nezávislé vzdělávací disciplíny. Liší se objektem vzdělávání. Na jedné straně je vzdělávaným dítě (alternativní pedagogika), na straně druhé dospělý. Tato práce mapuje historii těchto disciplín a jejich didaktickou stránku. Obě tyto oblasti poté vzájemně konfrontuje. V první části se tato práce orientuje na popis vzniku a vývoje alternativní pedagogiky a vzdělávání dospělých, nejvýznamnějších představitelů těchto disciplín a nejrůznějších proudů a hnutí, které v jejich rámci vznikaly nebo měly na jejich vývoj významný vliv. Též se věnuje vzájemnému střetávání a prolínání těchto vzdělávacích disciplín v průběhu let. V části druhé se tato práce zabývá didaktickými principy a didaktickými metodami vzdělávání dospělých a alternativní pedagogiky. Porovnává je, zkoumá jejich podobnost a na základě tohoto srovnání nabízí názor na možnosti spolupráce těchto vzdělávacích disciplín.cs_CZ
uk.abstract.enAlternative pedagogy and adult education are two independent educational disciplines. They differ in the object of education. In altemative pedagogy it is child who receives schooling while in adult education the one being schooled is an adult. This text maps the history of both of these disciplines as well as their didactic aspects. Subsequently it compares both of these courses of study. In its first part, the work discusses the origins and evolution of a1temative pedagogy and adult education together with the most influentia1 representatives of these disciplines and movements, which have originated within these disciplines or have affected them significantly. This text also deals with interdigitation of the two disciplines over time. In the second part of this text I engage in discussion of didactic principles and didactic methods of a1temative pedagogy and adult education. Compare them, examine their analogy and on the basis of that, I try to provide an opinion on the possibility of mutual collaboration of these educationa! disciplines.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990010080270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV