Žák 1. stupně ZŠ jako člen v žákovském parlamentu
Pupil at a primary school as a member of a pupils' parliament
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157324Identifikátory
SIS: 222130
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krčmářová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
žákovský parlament, žák 1. stupně, koordinátor, člen žákovského parlamentu, demokracie ve škole, práva dětí ve škole, sociální a emocionální rozvoj dítěteKlíčová slova (anglicky)
student parliament, 1st grade student, coordinator, member of student parliament, democracy at school, children's rights at school, social and emotional development of the childŠtinglová Kristýna Žák 1. stupně ZŠ jako člen v žákovském parlamentu ABSTRAKT Diplomová práce je zaměřená na žáka 1. stupně základní školy v žákovském parlamentu. Cílem práce je nalézt příklady inspirativní praxe pro zapojování žáků z ročníků 1. stupně do žákovského parlamentu. V teoretické části se na začátku věnuji základním pojmům, které provází celou diplomovou práci. Poté rozebírám téma demokracie na školách, její základní principy a podmínky, které musí škola splňovat. Zmiňuji se o organizaci CEDU, která pomáhá základním školám budovat demokracii. Práce je dále zaměřená na vývojový charakter žáka 1. stupně (jedná se o raný školní věk a střední školní věk) z hlediska sociálního a emocionálního rozvoje. Práce se lehce dotýká i práv dítěte ve škole. Na závěr podrobně rozebírám žákovský parlament v českých školách a v zahraničí, přesněji v Německu, Velké Británii a Dánsku. Praktická část je rozdělena podle výzkumných metod do tří částí. Je zde polostrukturovaný rozhovor s koordinátorem žákovského parlamentu, nepřímé pozorování schůze žákovského parlamentu v distanční formě studia a má vlastní zkušenost se žákovským parlamentem v době, kdy jsem studovala na základní škole. V závěru práce je vytvořen příklad inspirativní praxe žákovského parlamentu se zaměřením na členy žákovského parlamentu z 1. stupně...
Štinglová Kristýna Pupil at a primary school as a member of a pupils'parlament ABSTRACT The diploma thesis is focused on a primary school pupil in the pupil's parliament. The aim of the work is to find examples of inspiring practice for involving students from the 1st grade in the student parliament. In the theoretical part, at the beginning I deal with the basic concepts that accompany the whole thesis. Then I discuss the topic of democracy in schools, its basic principles and conditions that the school must meet. I mention CEDU, which helps primary schools build democracy. The work is further focused on the developmental character of the 1st grade pupil (it is early school age and middle school age) in terms of social and emotional development. The work also slightly affects the rights of the child at school. Finally, I analyze in detail the parliamentary parliament in Czech schools and abroad, more specifically in Germany, Great Britain and Denmark. The practical part is divided according to research methods into three parts. There is a semi- structured interview with the coordinator of the student parliament, indirect observation of the student parliament meeting in the distance form of study and has my own experience with the student parliament at the time when I was studying at primary school. At the...
