Zobrazit minimální záznam

Pendulum not only from the high school point of view
dc.contributor.advisorDvořák, Leoš
dc.creatorChamrová, Martina
dc.date.accessioned2022-04-06T10:39:15Z
dc.date.available2022-04-06T10:39:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152495
dc.description.abstractDiplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je věnována historii a vy- užití kyvadel se zaměřením na vývoj měření času a tíhového zrychlení. Druhá kapitola se zabývá pojetím tématu kyvadlo z teoretického hlediska na všech úrovních českého vzdě- lávacího systému, včetně rešerše učebnic, sbírek úloh a vědeckých článků. Ve třetí kapitole jsou prezentovány výsledky rešerše zdrojů inspirace jednoduchých reálných pokusů, ap- pletů, simulací i laboratorních prací. Čtvrtá kapitola je zaměřena na teoretické pozadí čtyř vybraných modelů kyvadel a poslední kapitola je věnována jednoduchým experimen- tům s těmito vybranými modely. Ke každému z pokusů je na přiloženém DVD dostupný videozáznam. Práce je vhodná pro všechny vyučující fyziky, stejně jako pro vysokoškol- ské studenty učitelství fyziky. Může však sloužit i jako motivace pro žáky výběrových seminářů fyziky na středních školách. 1cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is divided into five chapters. The first chapter is devoted to the history and usage of pendulums with focus on the development of measurement of time and gravitational acceleration. The second chapter deals with the concept of pendulum from a theoretical perspective at all levels of the Czech educational system, including a research in textbooks, collection of questions and problems, and scientific articles. In the third chapter, the results of the research of sources of inspiration for simple real- life experiments, applets and simulations, and laboratory work are presented. The fourth chapter is focused on the theoretical background of the four selected models of pendulums, and the last chapter is devoted to simple experiments with these selected models. For each experiment, a videorecording is available on the enclosed DVD. This thesis is suitable for all physics teachers, as well as for students of teaching physics. However, it may also serve as a motivation for students in optional courses of high school physics. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectphysics education|simple pendulum|compound pendulum|spherical pendulum|Foucault pendulum|Huygens pendulum|Mach pendulum|Maxwell pendulumen_US
dc.subjectvýuka fyziky|matematické kyvadlo|fyzické kyvadlo|sférické kyvadlo|Foucaultovo kyvadlo|Huygensovo kyvadlo|Machovo kyvadlo|Maxwellovo kyvadlocs_CZ
dc.titleKyvadlo nejen z pohledu střední školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-15
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId213873
dc.title.translatedPendulum not only from the high school point of viewen_US
dc.contributor.refereeŽák, Vojtěch
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky - Učitelství matematikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Physics - Training Teachers of Mathematicsen_US
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky - Učitelství matematikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Physics - Training Teachers of Mathematicsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je věnována historii a vy- užití kyvadel se zaměřením na vývoj měření času a tíhového zrychlení. Druhá kapitola se zabývá pojetím tématu kyvadlo z teoretického hlediska na všech úrovních českého vzdě- lávacího systému, včetně rešerše učebnic, sbírek úloh a vědeckých článků. Ve třetí kapitole jsou prezentovány výsledky rešerše zdrojů inspirace jednoduchých reálných pokusů, ap- pletů, simulací i laboratorních prací. Čtvrtá kapitola je zaměřena na teoretické pozadí čtyř vybraných modelů kyvadel a poslední kapitola je věnována jednoduchým experimen- tům s těmito vybranými modely. Ke každému z pokusů je na přiloženém DVD dostupný videozáznam. Práce je vhodná pro všechny vyučující fyziky, stejně jako pro vysokoškol- ské studenty učitelství fyziky. Může však sloužit i jako motivace pro žáky výběrových seminářů fyziky na středních školách. 1cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is divided into five chapters. The first chapter is devoted to the history and usage of pendulums with focus on the development of measurement of time and gravitational acceleration. The second chapter deals with the concept of pendulum from a theoretical perspective at all levels of the Czech educational system, including a research in textbooks, collection of questions and problems, and scientific articles. In the third chapter, the results of the research of sources of inspiration for simple real- life experiments, applets and simulations, and laboratory work are presented. The fourth chapter is focused on the theoretical background of the four selected models of pendulums, and the last chapter is devoted to simple experiments with these selected models. For each experiment, a videorecording is available on the enclosed DVD. This thesis is suitable for all physics teachers, as well as for students of teaching physics. However, it may also serve as a motivation for students in optional courses of high school physics. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV