Kampaň SPD a Trikolóry na sociálních sítích v krajských volbách 2020
Campaign of SPD and Trikolóra on social networks in the regional elections 2020
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151490Identifikátory
SIS: 229116
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Charvát, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
21. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, kampaň, SPD, Trikolóra, volbyKlíčová slova (anglicky)
social networks, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, campaign, SPD, Trikolóra, electionsTato diplomová práce se zabývá předvolební kampaní na sociálních sítích dvou politických stran SPD a Trikolóry před krajskými volbami v roce 2020. Snaží se odpovědět na otázku, jak vypadala čtrnáct dní před volbami předvolební kampaň těchto dvou stran na Facebooku, YouTube, Twitteru a Instagramu a jak se od sebe obě kampaně lišily. Teoretická část se zabývá tím, jak členit politické strany pomocí konfliktních linií, popisuje vybrané sociální sítě a zdůvodňuje, proč jsou použité právě tyto čtyři. Ukazuje specifika voleb do krajských zastupitelstev s přihlédnutím k teorii voleb druhého řádu a definuje negativní politickou kampaň. Praktická část zase vykresluje situaci v České republice na podzim 2020, kdy zmíněné volby do krajských zastupitelstev ovlivnila pandemie nemoci covid-19. Tato část popisuje SPD a Trikolóru, přibližuje historii obou stran, volební úspěchy a charakterizuje jejich program a jeho společné body. Samotný výzkum obsahuje kvantitativní analýzu obsahu sociálních sítí SPD a Trikolóry doplněnou o analýzu kvalitativní, která zkoumá vyznění jednotlivých příspěvků. Závěr diplomové práce potom výsledná data porovnává mezi sebou, aby mohly být určeny rozdíly v kampaních.
This Diploma thesis deals with the campaign of the two political parties SPD and Trikolóra on social media networks before regional elections in 2020. It strives to show the form and the differences of the pre election campaign of these two political parties two weeks before the elections on Facebook, YouTube, Twitter and Instagram. The theoretical part shows the way we can classify the political parties with the cleavages, describes the chosen social media platforms and answers why these four specific platforms had been chosen. It narrates the characteristics of the regional elections with the second-order elections theory and defines negative campaign. The practical part of the thesis draws attention to the political situation in the Czech Republic in autumn 2020, because the regional elections were affected by the Covid-19 pandemic. This part describes SPD and Trikolóra, their history, electoral achievements, defines the election program of these two parties and their similarities. The next chapter includes the quantitative analysis of the social media platforms of SPD and Trikolóra which is supplemented by the qualitative analysis describing the content of the posts. The conclusion of the thesis compares the data of the two parties and provides the campaign differences.