Zobrazit minimální záznam

Campaign of SPD and Trikolóra on social networks in the regional elections 2020
dc.contributor.advisorJust, Petr
dc.creatorUllsperger, Adam
dc.date.accessioned2022-04-14T19:04:09Z
dc.date.available2022-04-14T19:04:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151490
dc.description.abstractThis Diploma thesis deals with the campaign of the two political parties SPD and Trikolóra on social media networks before regional elections in 2020. It strives to show the form and the differences of the pre election campaign of these two political parties two weeks before the elections on Facebook, YouTube, Twitter and Instagram. The theoretical part shows the way we can classify the political parties with the cleavages, describes the chosen social media platforms and answers why these four specific platforms had been chosen. It narrates the characteristics of the regional elections with the second-order elections theory and defines negative campaign. The practical part of the thesis draws attention to the political situation in the Czech Republic in autumn 2020, because the regional elections were affected by the Covid-19 pandemic. This part describes SPD and Trikolóra, their history, electoral achievements, defines the election program of these two parties and their similarities. The next chapter includes the quantitative analysis of the social media platforms of SPD and Trikolóra which is supplemented by the qualitative analysis describing the content of the posts. The conclusion of the thesis compares the data of the two parties and provides the campaign differences.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá předvolební kampaní na sociálních sítích dvou politických stran SPD a Trikolóry před krajskými volbami v roce 2020. Snaží se odpovědět na otázku, jak vypadala čtrnáct dní před volbami předvolební kampaň těchto dvou stran na Facebooku, YouTube, Twitteru a Instagramu a jak se od sebe obě kampaně lišily. Teoretická část se zabývá tím, jak členit politické strany pomocí konfliktních linií, popisuje vybrané sociální sítě a zdůvodňuje, proč jsou použité právě tyto čtyři. Ukazuje specifika voleb do krajských zastupitelstev s přihlédnutím k teorii voleb druhého řádu a definuje negativní politickou kampaň. Praktická část zase vykresluje situaci v České republice na podzim 2020, kdy zmíněné volby do krajských zastupitelstev ovlivnila pandemie nemoci covid-19. Tato část popisuje SPD a Trikolóru, přibližuje historii obou stran, volební úspěchy a charakterizuje jejich program a jeho společné body. Samotný výzkum obsahuje kvantitativní analýzu obsahu sociálních sítí SPD a Trikolóry doplněnou o analýzu kvalitativní, která zkoumá vyznění jednotlivých příspěvků. Závěr diplomové práce potom výsledná data porovnává mezi sebou, aby mohly být určeny rozdíly v kampaních.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectYouTubecs_CZ
dc.subjectkampaňcs_CZ
dc.subjectSPDcs_CZ
dc.subjectTrikolóracs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.subjectcampaignen_US
dc.subjectSPDen_US
dc.subjectTrikolóraen_US
dc.subjectelectionsen_US
dc.titleKampaň SPD a Trikolóry na sociálních sítích v krajských volbách 2020cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-21
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId229116
dc.title.translatedCampaign of SPD and Trikolóra on social networks in the regional elections 2020en_US
dc.contributor.refereeCharvát, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá předvolební kampaní na sociálních sítích dvou politických stran SPD a Trikolóry před krajskými volbami v roce 2020. Snaží se odpovědět na otázku, jak vypadala čtrnáct dní před volbami předvolební kampaň těchto dvou stran na Facebooku, YouTube, Twitteru a Instagramu a jak se od sebe obě kampaně lišily. Teoretická část se zabývá tím, jak členit politické strany pomocí konfliktních linií, popisuje vybrané sociální sítě a zdůvodňuje, proč jsou použité právě tyto čtyři. Ukazuje specifika voleb do krajských zastupitelstev s přihlédnutím k teorii voleb druhého řádu a definuje negativní politickou kampaň. Praktická část zase vykresluje situaci v České republice na podzim 2020, kdy zmíněné volby do krajských zastupitelstev ovlivnila pandemie nemoci covid-19. Tato část popisuje SPD a Trikolóru, přibližuje historii obou stran, volební úspěchy a charakterizuje jejich program a jeho společné body. Samotný výzkum obsahuje kvantitativní analýzu obsahu sociálních sítí SPD a Trikolóry doplněnou o analýzu kvalitativní, která zkoumá vyznění jednotlivých příspěvků. Závěr diplomové práce potom výsledná data porovnává mezi sebou, aby mohly být určeny rozdíly v kampaních.cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma thesis deals with the campaign of the two political parties SPD and Trikolóra on social media networks before regional elections in 2020. It strives to show the form and the differences of the pre election campaign of these two political parties two weeks before the elections on Facebook, YouTube, Twitter and Instagram. The theoretical part shows the way we can classify the political parties with the cleavages, describes the chosen social media platforms and answers why these four specific platforms had been chosen. It narrates the characteristics of the regional elections with the second-order elections theory and defines negative campaign. The practical part of the thesis draws attention to the political situation in the Czech Republic in autumn 2020, because the regional elections were affected by the Covid-19 pandemic. This part describes SPD and Trikolóra, their history, electoral achievements, defines the election program of these two parties and their similarities. The next chapter includes the quantitative analysis of the social media platforms of SPD and Trikolóra which is supplemented by the qualitative analysis describing the content of the posts. The conclusion of the thesis compares the data of the two parties and provides the campaign differences.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV