dc.contributor.advisor | Pilát, Martin | |
dc.creator | Kotěšovcová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2022-04-06T11:30:14Z | |
dc.date.available | 2022-04-06T11:30:14Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/148798 | |
dc.description.abstract | Evoluce pohybu virtuálních bytostí je zajímavou aplikací evolučních algoritmů v oblasti umělého života. Cílem této práce bylo prozkoumat možnosti jejího využití v počítačových hrách. V rámci práce jsem navrhla hru s tématem evoluce pohybu virtuálních bytostí, vytvořila jsem systém pro jejich evoluci na základě poznatků z existujících prací a rozšířila jej o prvky potřebné pro navrhovanou hru. V průběhu práce se ukázalo, že pro použití ve hře je evoluce příliš výpočetně náročná. Vytvořila jsem proto zjednodušený herní prototyp a v práci jsem se zaměřila spíše na pokusy s různými variantami algoritmů pro evoluci virtuálních bytostí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The evolution of the movement of virtual creatures is an interesting application of evolutionary algorithms in the field of Artificial Life. The goal of this thesis was to explore the possibilities of its use in computer games. As part of this thesis I proposed a game with the theme of evolution of the movement of virtual creatures, I created a system for their evolution based on information from existing works and expanded it with the features needed for the proposed game. In the course of the work, it turned out that the evolution is too computationally demanding to use in the game. Therefore, I created a simplified game prototype and in my work I focused more on experimenting with various settings of the algorithms for the evolution of virtual creatures. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | evolutionary algorithms|virtual creatures|computer games | en_US |
dc.subject | evoluční algoritmy|virtuální bytosti|počítačové hry | cs_CZ |
dc.title | Hra založená na evolučních algoritmech | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-13 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 235401 | |
dc.title.translated | Game Based on Evolutionary Algorithms | en_US |
dc.contributor.referee | Gemrot, Jakub | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Počítačová grafika a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Graphics and Game Development | en_US |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Počítačová grafika a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Graphics and Game Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Evoluce pohybu virtuálních bytostí je zajímavou aplikací evolučních algoritmů v oblasti umělého života. Cílem této práce bylo prozkoumat možnosti jejího využití v počítačových hrách. V rámci práce jsem navrhla hru s tématem evoluce pohybu virtuálních bytostí, vytvořila jsem systém pro jejich evoluci na základě poznatků z existujících prací a rozšířila jej o prvky potřebné pro navrhovanou hru. V průběhu práce se ukázalo, že pro použití ve hře je evoluce příliš výpočetně náročná. Vytvořila jsem proto zjednodušený herní prototyp a v práci jsem se zaměřila spíše na pokusy s různými variantami algoritmů pro evoluci virtuálních bytostí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The evolution of the movement of virtual creatures is an interesting application of evolutionary algorithms in the field of Artificial Life. The goal of this thesis was to explore the possibilities of its use in computer games. As part of this thesis I proposed a game with the theme of evolution of the movement of virtual creatures, I created a system for their evolution based on information from existing works and expanded it with the features needed for the proposed game. In the course of the work, it turned out that the evolution is too computationally demanding to use in the game. Therefore, I created a simplified game prototype and in my work I focused more on experimenting with various settings of the algorithms for the evolution of virtual creatures. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |