Zobrazit minimální záznam

Game Based on Evolutionary Algorithms
dc.contributor.advisorPilát, Martin
dc.creatorKotěšovcová, Tereza
dc.date.accessioned2022-04-06T11:30:14Z
dc.date.available2022-04-06T11:30:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148798
dc.description.abstractEvoluce pohybu virtuálních bytostí je zajímavou aplikací evolučních algoritmů v oblasti umělého života. Cílem této práce bylo prozkoumat možnosti jejího využití v počítačových hrách. V rámci práce jsem navrhla hru s tématem evoluce pohybu virtuálních bytostí, vytvořila jsem systém pro jejich evoluci na základě poznatků z existujících prací a rozšířila jej o prvky potřebné pro navrhovanou hru. V průběhu práce se ukázalo, že pro použití ve hře je evoluce příliš výpočetně náročná. Vytvořila jsem proto zjednodušený herní prototyp a v práci jsem se zaměřila spíše na pokusy s různými variantami algoritmů pro evoluci virtuálních bytostí.cs_CZ
dc.description.abstractThe evolution of the movement of virtual creatures is an interesting application of evolutionary algorithms in the field of Artificial Life. The goal of this thesis was to explore the possibilities of its use in computer games. As part of this thesis I proposed a game with the theme of evolution of the movement of virtual creatures, I created a system for their evolution based on information from existing works and expanded it with the features needed for the proposed game. In the course of the work, it turned out that the evolution is too computationally demanding to use in the game. Therefore, I created a simplified game prototype and in my work I focused more on experimenting with various settings of the algorithms for the evolution of virtual creatures.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectevolutionary algorithms|virtual creatures|computer gamesen_US
dc.subjectevoluční algoritmy|virtuální bytosti|počítačové hrycs_CZ
dc.titleHra založená na evolučních algoritmechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-13
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId235401
dc.title.translatedGame Based on Evolutionary Algorithmsen_US
dc.contributor.refereeGemrot, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePočítačová grafika a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Graphics and Game Developmenten_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPočítačová grafika a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Graphics and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csEvoluce pohybu virtuálních bytostí je zajímavou aplikací evolučních algoritmů v oblasti umělého života. Cílem této práce bylo prozkoumat možnosti jejího využití v počítačových hrách. V rámci práce jsem navrhla hru s tématem evoluce pohybu virtuálních bytostí, vytvořila jsem systém pro jejich evoluci na základě poznatků z existujících prací a rozšířila jej o prvky potřebné pro navrhovanou hru. V průběhu práce se ukázalo, že pro použití ve hře je evoluce příliš výpočetně náročná. Vytvořila jsem proto zjednodušený herní prototyp a v práci jsem se zaměřila spíše na pokusy s různými variantami algoritmů pro evoluci virtuálních bytostí.cs_CZ
uk.abstract.enThe evolution of the movement of virtual creatures is an interesting application of evolutionary algorithms in the field of Artificial Life. The goal of this thesis was to explore the possibilities of its use in computer games. As part of this thesis I proposed a game with the theme of evolution of the movement of virtual creatures, I created a system for their evolution based on information from existing works and expanded it with the features needed for the proposed game. In the course of the work, it turned out that the evolution is too computationally demanding to use in the game. Therefore, I created a simplified game prototype and in my work I focused more on experimenting with various settings of the algorithms for the evolution of virtual creatures.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV