Hra založená na evolučních algoritmech
Game Based on Evolutionary Algorithms
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148798Identifikátory
SIS: 235401
Kolekce
- Kvalifikační práce [11211]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gemrot, Jakub
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
13. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
evoluční algoritmy|virtuální bytosti|počítačové hryKlíčová slova (anglicky)
evolutionary algorithms|virtual creatures|computer gamesEvoluce pohybu virtuálních bytostí je zajímavou aplikací evolučních algoritmů v oblasti umělého života. Cílem této práce bylo prozkoumat možnosti jejího využití v počítačových hrách. V rámci práce jsem navrhla hru s tématem evoluce pohybu virtuálních bytostí, vytvořila jsem systém pro jejich evoluci na základě poznatků z existujících prací a rozšířila jej o prvky potřebné pro navrhovanou hru. V průběhu práce se ukázalo, že pro použití ve hře je evoluce příliš výpočetně náročná. Vytvořila jsem proto zjednodušený herní prototyp a v práci jsem se zaměřila spíše na pokusy s různými variantami algoritmů pro evoluci virtuálních bytostí.
The evolution of the movement of virtual creatures is an interesting application of evolutionary algorithms in the field of Artificial Life. The goal of this thesis was to explore the possibilities of its use in computer games. As part of this thesis I proposed a game with the theme of evolution of the movement of virtual creatures, I created a system for their evolution based on information from existing works and expanded it with the features needed for the proposed game. In the course of the work, it turned out that the evolution is too computationally demanding to use in the game. Therefore, I created a simplified game prototype and in my work I focused more on experimenting with various settings of the algorithms for the evolution of virtual creatures.