Základy práce s mediálními sděleními - návrh interaktivní přednášky pro mladé dospělé
Basics of working with media messages - design of an interactive lecture for young adults
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/148782/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148782Identifikátory
SIS: 234562
Kolekce
- Kvalifikační práce [18181]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Römer, Lucie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Mediální gramotnost, mediální produkce, mediální sdělení, práce s mediálním sdělením, kritické myšleníKlíčová slova (anglicky)
Media literacy, media production, media message, work wih media message, critical thinkingPráce si klade za cíl představit návrh interaktivní přednášky s názvem "Základy práce s mediálními sděleními" určené pro mladé dospělé (18-22 let), jejímž záměrem je upozornit na důležitost mediální gramotnosti a podnítit obezřetnější přístup posluchačů k jimi konzumovaným mediálním sdělením. V rámci práce je nejprve stručně uvedena teorie vztahující se k mediální gramotnosti a fungování mediální produkce. Dále jsou popsány základní principy práce s mediálními sděleními a v neposlední řadě je uvedena i analýza mediální gramotnosti české populace. Teoretický základ je doplněn vlastním kvantitativním výzkumem subjektivního náhledu širšího i cílového publika navrhované přednášky na mediální gramotnost a její důležitost a zkušeností s jimi absolvovanou výukou v této oblasti. Těžištěm práce je samotný návrh přednášky, v rámci níž jsou posluchačům předávány základní teoretické znalosti v oblasti mediální gramotnosti, zejména co se týká fungování tvorby sdělení v médiích v oblasti zpravodajství, a především základní klíčové informace a kritické dovednosti pro práci s mediálními sděleními. Cílem přednášky pak je navést pozornost posluchačů směrem k otázce jejich vlastní mediální gramotnosti a zapojení kritického myšlení do procesu vnímání mediálního sdělení a utváření reakce na toto sdělení.
The thesis aims to present a proposal for an interactive lecture entitled "Basics of working with media messages" for young adults (18-22 years), which aims to draw attention to importance of media literacy and encourage a more cautious approach of listeners to media messages consumed by them. The thesis first briefly presents the theory related to media literacy and functioning of media production. Furthermore, the basic principles of working with media messages are described and, last but not least, an analysis of the media literacy of the Czech population is given. The theoretical basis is supplemented by my own quantitative research of the subjective view of the wider and the target audiences of the proposed lecture on media literacy and its importance and their experience in learning this topic. The focus of the work is the design of the interactive lecture, in which students are taught basic theoretical knowledge in the media literacy field, especially regarding functioning of media message creation in the field of news, and mainly basic key information and critical skills for working with media messages. The aim of the lecture is to draw students' attention to their own media literacy and involvement of critical thinking in the process of media message perceiving and shaping the response to...