Generating High-Precision Navigation Mesh
Generování navigační mřížky s vysokou přesností
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148644Identifikátory
SIS: 213162
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rittig, Tobias
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
13. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Výpočetní Geometrie|Navigace|Umělá InteligenceKlíčová slova (anglicky)
Computational Geometry|Navigation|Artificial IntelligenceNavigační mřížky nebo sítě jsou jedna z běžných metod reprezentace geometrie prostředí ve formátu, který je vhodný pro vyhledávání cest. Algoritmy generující navigační mřížky často nejprve geometrii převedou do voxelové reprezentace a až potom z ní vytvářejí navigační síť. To je výhodné pro jednoduchost a výkonost algoritmu, ale přináší to jiná omezení. Pokud budou voxely moc velké, navigační síť nebude dostatečně přesná. Pokud budou voxely moc malé, vytváření sítě zabere příliš času. V této práci navrhneme a implementujeme algoritmus, který vytvoří navigační mřížku přímo z geometrie prostředí, bez použití voxelizace jako mezikroku. To nám umožní udržet detaily ze vstupních dat a tak dojde k vytvoření přesnější navigační sítě. 1
Navigation meshes are a widely used method for representing the world geometry in a format that can be used by pathfinding algorithms. Frequently used navigation mesh generation algorithms first discretize the input ge- ometry into a grid of voxels and then reconstruct the mesh out of them. This benefits the simplicity and performance of the algorithm, but comes with drawbacks. If the voxels are too large, the navigation mesh is not precise enough and may even have some pathways missing. If the voxels are too small, creation of the mesh takes too long. In this thesis we propose and implement an algorithm that creates a navigation mesh directly from the input geometry without using an intermediate voxel representation. This allows us to preserve original detail where required and results in a more precise navigation mesh. 1