Zobrazit minimální záznam

General Chess-board Games
dc.contributor.advisorPilát, Martin
dc.creatorEmmerová, Petra
dc.date.accessioned2022-04-06T10:47:37Z
dc.date.available2022-04-06T10:47:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148306
dc.description.abstractTato práce se zabývá deskovými hrami na šachovnici a výzkumem, který algoritmus je pro ně nejvhodnější. V rámci práce byla nejprve implementována aplikace schopná hrát hry na šachovnici a pomocí uživatelského rozhraní či textového souboru definovat vlastní hru. Dále byl implementován minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním a Monte Carlo Tree Search tak, aby byl schopen hrát jakékoli hry vytvořené uživatelem. Následné porovnání poté ukázalo, že pro obecnou hru na šachovnici má nejlepší výsledky minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním. 1cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with games played on chessboard and examines which algorithm for playing them performs the best. First, an application capable of playing chessboard games, and using a user interface or text file to define your own game composed of elements of these three games was implemented. Furthermore, a minimax algorithm with alpha-beta pruning and Monte Carlo Tree Search was implemented so that it would be able to play all user-created games. Subsequent comparisons then showed that the minimax algorithm with alpha-beta pruning has the best results for general games on chessboard. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectMinimax|Alpha-beta pruning|Chess|Shogi|Checkersen_US
dc.subjectMinimax|Alfa-beta ořezávání|Šachy|Šogi|Dámacs_CZ
dc.titleZobecněné hry na šachovnicics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-10
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId217074
dc.title.translatedGeneral Chess-board Gamesen_US
dc.contributor.refereeZelinka, Mikuláš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramování a softwarové systémycs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramming and Software Systemsen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramování a softwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enProgramming and Software Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá deskovými hrami na šachovnici a výzkumem, který algoritmus je pro ně nejvhodnější. V rámci práce byla nejprve implementována aplikace schopná hrát hry na šachovnici a pomocí uživatelského rozhraní či textového souboru definovat vlastní hru. Dále byl implementován minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním a Monte Carlo Tree Search tak, aby byl schopen hrát jakékoli hry vytvořené uživatelem. Následné porovnání poté ukázalo, že pro obecnou hru na šachovnici má nejlepší výsledky minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním. 1cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with games played on chessboard and examines which algorithm for playing them performs the best. First, an application capable of playing chessboard games, and using a user interface or text file to define your own game composed of elements of these three games was implemented. Furthermore, a minimax algorithm with alpha-beta pruning and Monte Carlo Tree Search was implemented so that it would be able to play all user-created games. Subsequent comparisons then showed that the minimax algorithm with alpha-beta pruning has the best results for general games on chessboard. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV