dc.contributor.advisor | Pilát, Martin | |
dc.creator | Emmerová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2022-04-06T10:47:37Z | |
dc.date.available | 2022-04-06T10:47:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/148306 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá deskovými hrami na šachovnici a výzkumem, který algoritmus je pro ně nejvhodnější. V rámci práce byla nejprve implementována aplikace schopná hrát hry na šachovnici a pomocí uživatelského rozhraní či textového souboru definovat vlastní hru. Dále byl implementován minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním a Monte Carlo Tree Search tak, aby byl schopen hrát jakékoli hry vytvořené uživatelem. Následné porovnání poté ukázalo, že pro obecnou hru na šachovnici má nejlepší výsledky minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním. 1 | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work deals with games played on chessboard and examines which algorithm for playing them performs the best. First, an application capable of playing chessboard games, and using a user interface or text file to define your own game composed of elements of these three games was implemented. Furthermore, a minimax algorithm with alpha-beta pruning and Monte Carlo Tree Search was implemented so that it would be able to play all user-created games. Subsequent comparisons then showed that the minimax algorithm with alpha-beta pruning has the best results for general games on chessboard. 1 | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Minimax|Alpha-beta pruning|Chess|Shogi|Checkers | en_US |
dc.subject | Minimax|Alfa-beta ořezávání|Šachy|Šogi|Dáma | cs_CZ |
dc.title | Zobecněné hry na šachovnici | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-10 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 217074 | |
dc.title.translated | General Chess-board Games | en_US |
dc.contributor.referee | Zelinka, Mikuláš | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování a softwarové systémy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming and Software Systems | en_US |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování a softwarové systémy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming and Software Systems | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá deskovými hrami na šachovnici a výzkumem, který algoritmus je pro ně nejvhodnější. V rámci práce byla nejprve implementována aplikace schopná hrát hry na šachovnici a pomocí uživatelského rozhraní či textového souboru definovat vlastní hru. Dále byl implementován minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním a Monte Carlo Tree Search tak, aby byl schopen hrát jakékoli hry vytvořené uživatelem. Následné porovnání poté ukázalo, že pro obecnou hru na šachovnici má nejlepší výsledky minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with games played on chessboard and examines which algorithm for playing them performs the best. First, an application capable of playing chessboard games, and using a user interface or text file to define your own game composed of elements of these three games was implemented. Furthermore, a minimax algorithm with alpha-beta pruning and Monte Carlo Tree Search was implemented so that it would be able to play all user-created games. Subsequent comparisons then showed that the minimax algorithm with alpha-beta pruning has the best results for general games on chessboard. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |