Zobecněné hry na šachovnici
General Chess-board Games
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148306Identifikátory
SIS: 217074
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zelinka, Mikuláš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování a softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
10. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Minimax|Alfa-beta ořezávání|Šachy|Šogi|DámaKlíčová slova (anglicky)
Minimax|Alpha-beta pruning|Chess|Shogi|CheckersTato práce se zabývá deskovými hrami na šachovnici a výzkumem, který algoritmus je pro ně nejvhodnější. V rámci práce byla nejprve implementována aplikace schopná hrát hry na šachovnici a pomocí uživatelského rozhraní či textového souboru definovat vlastní hru. Dále byl implementován minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním a Monte Carlo Tree Search tak, aby byl schopen hrát jakékoli hry vytvořené uživatelem. Následné porovnání poté ukázalo, že pro obecnou hru na šachovnici má nejlepší výsledky minimaxový algoritmus s alfa-beta ořezáváním. 1
This work deals with games played on chessboard and examines which algorithm for playing them performs the best. First, an application capable of playing chessboard games, and using a user interface or text file to define your own game composed of elements of these three games was implemented. Furthermore, a minimax algorithm with alpha-beta pruning and Monte Carlo Tree Search was implemented so that it would be able to play all user-created games. Subsequent comparisons then showed that the minimax algorithm with alpha-beta pruning has the best results for general games on chessboard. 1
