Plánovač zahájení pro počítačovou hru StarCraft: Brood War
Opening Planner for Computer Game StarCraft: Brood War
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148297Identifikátory
SIS: 198054
Kolekce
- Kvalifikační práce [10678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hric, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
10. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
umělá inteligence|plánování|zahájení hry|StarCraft: Brood WarKlíčová slova (anglicky)
artificial intelligence|planning|early game|StarCraft: Brood WarStarcraft: Brood Wars je populární startegická hra, jejíž hraní automatizované, či ni- koliv skýtá mnoho problémů. Jedním z těchto problému je volba úvodní budovací sekvence (build-order) ve chvíli, kdy nejsou ještě známy informace o strategii nepřítele. Většina her- ních agentů tento problém řeší náhodným výběrem ze standardizovaných strategií. Tyto strategie však musí být dopředu naplánované. Cílem této práce je pak implementace of- fline plánovače, schopného předplánovat agentovy kroky tak, aby byla zvolená strategie splněná v optimálním čase. Plánování probíhá přes heristický průchod stavového prostoru s časovou doménou. 1
Starcraft: Broodwar is popular strategic game and it's gameplay, automated or not, provides many issues to solve. One of these problems is the choice of early-game buildorder in a situation there is no access to any information about players opponents or their strategies. Most playing agents solves this problem by random choicefrom standardised strategies. These strategies have to be preplanned. Goal of this theses is then to implement offline planner capable of preplanning concrete steps so that if the agent follows them precisely, the plan will be completed in optimal time. The planning is done via search through temporal state space. 1