Zobrazit minimální záznam

Didactics of English language for the deaf at secondary schools
dc.contributor.advisorValenta, Josef
dc.creatorNováčková, Kateřina
dc.date.accessioned2022-04-12T08:29:00Z
dc.date.available2022-04-12T08:29:00Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148230
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce "Didaktika anglického jazyka pro neslyšící na střední škole" chce zjistit, jaké metody výuky a komunikace nejvíce pomáhají neslyšícím žákům střední školy při osvojení si nového učiva a úspěšného vykonání maturitní zkoušky. Diplomová práce byla zpracována z důvodu, že v našich podmínkách není doposud zpracována žádná didaktika, metodika či manuál pro výuku anglického jazyka neslyšících žáků na střední škole, proto tato práce má částečně suplovat úlohu metodiky pro učitele anglického jazyka na středních školách, kde vyučují neslyšící žáky. Teoretická část diplomová práce se zabývá termíny týkající se surdopedie, také ukazuje na skutečnost, že neslyšící jsou součástí jazykové a kulturní minority. Práce , že při výuce neslyšících žáků můžeme využívat různých způsobů komunikace. Určitá část diplomové práce je věnována maturitě z poslední části jsou nastíněny metody výuky angličtiny se specifickým zaměřením na neslyšící. Výzkumná část s teoretické části pracuje a zaměřuje se na vhodnost užívání forem, metod výuky a způsobu komunikace s neslyšícími žáky na střední škole v pedagogickém procesu při výuce anglického jazyka k dosažení vzdělávacího cíle - ckého jazyka u neslyšících žáků na střední škole a získání stanovené kompetence v užívání anglického jazyka. Pro dosažení tohoto cíle...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The final thesis "Didactics of English language for the deaf at secondary schools" tries to find out what methods of lessons and communication would be the most useful for the deaf during English lessons them to pass the final exam at secondary schools. This final thesis was written because of the lack of materials for the deaf. In the Czech Republic there are neither didactics nor methods, manuals on how to teach English to the deaf at secondary schools. Therefore, this thesis could be used as a methodology for the English teachers of the deaf at secondary schools. The theoretical part of the final thesis focuses on the terminology. It points out that the Deaf belongs to the language-cultural minority. There are also shown that different ways of communication that can be used in terms of the deaf. One part is focused on the English final exam. In the last part there are mentioned some specific methods which can be used for teaching English to the deaf. The practical part follows the theoretical part and concentrates on the methods of teaching and the ways of communication with the deaf during English lessons at a secondary school. To reach our goal the qualitative research was chosen. Our respondents were deaf students of one secondary school for the deaf, Deaf graduates and hearing...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdeaf|culture of the Deaf|didactics|English language|communicationen_US
dc.subjectneslyšící|kultura Neslyšících|didaktika|anglický jazyk|komunikacecs_CZ
dc.titleDidaktika anglického jazyka pro neslyšící na SŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId224724
dc.title.translatedDidactics of English language for the deaf at secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce "Didaktika anglického jazyka pro neslyšící na střední škole" chce zjistit, jaké metody výuky a komunikace nejvíce pomáhají neslyšícím žákům střední školy při osvojení si nového učiva a úspěšného vykonání maturitní zkoušky. Diplomová práce byla zpracována z důvodu, že v našich podmínkách není doposud zpracována žádná didaktika, metodika či manuál pro výuku anglického jazyka neslyšících žáků na střední škole, proto tato práce má částečně suplovat úlohu metodiky pro učitele anglického jazyka na středních školách, kde vyučují neslyšící žáky. Teoretická část diplomová práce se zabývá termíny týkající se surdopedie, také ukazuje na skutečnost, že neslyšící jsou součástí jazykové a kulturní minority. Práce , že při výuce neslyšících žáků můžeme využívat různých způsobů komunikace. Určitá část diplomové práce je věnována maturitě z poslední části jsou nastíněny metody výuky angličtiny se specifickým zaměřením na neslyšící. Výzkumná část s teoretické části pracuje a zaměřuje se na vhodnost užívání forem, metod výuky a způsobu komunikace s neslyšícími žáky na střední škole v pedagogickém procesu při výuce anglického jazyka k dosažení vzdělávacího cíle - ckého jazyka u neslyšících žáků na střední škole a získání stanovené kompetence v užívání anglického jazyka. Pro dosažení tohoto cíle...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The final thesis "Didactics of English language for the deaf at secondary schools" tries to find out what methods of lessons and communication would be the most useful for the deaf during English lessons them to pass the final exam at secondary schools. This final thesis was written because of the lack of materials for the deaf. In the Czech Republic there are neither didactics nor methods, manuals on how to teach English to the deaf at secondary schools. Therefore, this thesis could be used as a methodology for the English teachers of the deaf at secondary schools. The theoretical part of the final thesis focuses on the terminology. It points out that the Deaf belongs to the language-cultural minority. There are also shown that different ways of communication that can be used in terms of the deaf. One part is focused on the English final exam. In the last part there are mentioned some specific methods which can be used for teaching English to the deaf. The practical part follows the theoretical part and concentrates on the methods of teaching and the ways of communication with the deaf during English lessons at a secondary school. To reach our goal the qualitative research was chosen. Our respondents were deaf students of one secondary school for the deaf, Deaf graduates and hearing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV