Didaktika anglického jazyka pro neslyšící na SŠ
Didactics of English language for the deaf at secondary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148230Identifikátory
SIS: 224724
Kolekce
- Kvalifikační práce [23753]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
neslyšící|kultura Neslyšících|didaktika|anglický jazyk|komunikaceKlíčová slova (anglicky)
deaf|culture of the Deaf|didactics|English language|communication(česky) Diplomová práce "Didaktika anglického jazyka pro neslyšící na střední škole" chce zjistit, jaké metody výuky a komunikace nejvíce pomáhají neslyšícím žákům střední školy při osvojení si nového učiva a úspěšného vykonání maturitní zkoušky. Diplomová práce byla zpracována z důvodu, že v našich podmínkách není doposud zpracována žádná didaktika, metodika či manuál pro výuku anglického jazyka neslyšících žáků na střední škole, proto tato práce má částečně suplovat úlohu metodiky pro učitele anglického jazyka na středních školách, kde vyučují neslyšící žáky. Teoretická část diplomová práce se zabývá termíny týkající se surdopedie, také ukazuje na skutečnost, že neslyšící jsou součástí jazykové a kulturní minority. Práce , že při výuce neslyšících žáků můžeme využívat různých způsobů komunikace. Určitá část diplomové práce je věnována maturitě z poslední části jsou nastíněny metody výuky angličtiny se specifickým zaměřením na neslyšící. Výzkumná část s teoretické části pracuje a zaměřuje se na vhodnost užívání forem, metod výuky a způsobu komunikace s neslyšícími žáky na střední škole v pedagogickém procesu při výuce anglického jazyka k dosažení vzdělávacího cíle - ckého jazyka u neslyšících žáků na střední škole a získání stanovené kompetence v užívání anglického jazyka. Pro dosažení tohoto cíle...
(in English): The final thesis "Didactics of English language for the deaf at secondary schools" tries to find out what methods of lessons and communication would be the most useful for the deaf during English lessons them to pass the final exam at secondary schools. This final thesis was written because of the lack of materials for the deaf. In the Czech Republic there are neither didactics nor methods, manuals on how to teach English to the deaf at secondary schools. Therefore, this thesis could be used as a methodology for the English teachers of the deaf at secondary schools. The theoretical part of the final thesis focuses on the terminology. It points out that the Deaf belongs to the language-cultural minority. There are also shown that different ways of communication that can be used in terms of the deaf. One part is focused on the English final exam. In the last part there are mentioned some specific methods which can be used for teaching English to the deaf. The practical part follows the theoretical part and concentrates on the methods of teaching and the ways of communication with the deaf during English lessons at a secondary school. To reach our goal the qualitative research was chosen. Our respondents were deaf students of one secondary school for the deaf, Deaf graduates and hearing...