Raná péče a inkluzivní vzdělávání dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami
Early care and inclusive education for pre-school children with special educational needs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148044Identifikátory
SIS: 214364
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
raná péče|předškolní zařízení|předškolní vzdělávání|speciální potřeby|inkluzivní vzdělávání|diagnostikaKlíčová slova (anglicky)
early care|preschool facilities|preschool education|special needs|inclusive education|diagnosticsVe své diplomové práci vycházím ve velké míře z praktických zkušeností získaným v rámci praxe v předškolním zařízení, jehož součástí je Speciální pedagogické centrum. Zabývám se primárně specifiky daného předškolního zařízení, odborného pracoviště a jejich vzájemné spolupráce. Popisuji realizaci inkluzivního vzdělávání v daném zařízení. Hlavním tématem práce je pojmenování a definování hlavních faktorů, které ovlivňují úspěšnou realizaci inkluzivní péče. Metodologií výzkumu je případová studie. Jako hlavní metodu sběru dat jsem zvolila strukturované rozhovory a studium dokumentace. Cílem práce je předložení funkčních a praktických doporučení pro jiná předškolní zařízení, která by jim mohla pomoci při realizaci inkluzivního vzdělávání. Klíčová slova: Raná péče, inkluze, předškolní vzdělávání, speciálně pedagogické centrum, podpůrná opatření, odborní pracovníci
In my diploma thesis I am largely based on practical experience gained during practice in a preschool facility, which includes a special pedagogical center. I deal primarily with the specifics of the preschool facility, professional workplace and their mutual cooperation. I describe the implementation of inclusive education in the facility. The main topic of the work is the naming and definition of the main factors that affect the successful implementation of inclusive care. The research methodology is a case study. As the main method of data collection, I chose structured interviews and the study of documentation. The aim of the work is to present functional and practical recommendations for other preschool facilities that could help them in the implementation of inclusive education. Keywords: Early care, inclusion, preschool education, special pedagogical center, support measures, professionals