Domácí příprava ve vysokoškolské výuce
Self studies at university level education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148006Identifikátory
SIS: 177349
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Domácí příprava|samostudium|vysokoškolská výuka|vysokoškolská pedagogika|metody výuky|kvantitativní výzkum|dotazníkKlíčová slova (anglicky)
Individual preparation|independent study|university teaching|university pedagogy|teaching methods|quantitative research|questionnaireDiplomová práce se snaží o poskytnutí vhledu a informací na téma domácí přípravy ve vysokoškolské výuce. Cílem práce je poskytnout ucelené teoretické podklady, týkajících se domácí přípravy ve vysokoškolském prostředí. Záměrem bylo ověření daných hypotéz, které se týkají jednotlivých aspektů domácí přípravy vysokoškolských studentů. Práce je koncipována do teoretické a empirické části. V teoretické části jsou zmíněny základní informace týkající se pojmu domácí přípravy a vymezení charakteristik a specifik terciárního studia jako takového. Dále jsou zmíněny také metody výuky, zpětná vazba a samostatnost daných studentů, tato témata navazují na výzkumnou část práce. Teoretická část vychází z odborné literatury. Empirická část byla postavena na kvantitativním výzkumu, který definuje, jak probíhá současná domácí příprava vysokoškolských studentů, zda může být stanovena typická charakteristika tohoto typu studia, a zda může být v této oblasti stanovena nějaká odlišnost mezi technickými a humanitními obory. Sběr dat proběhl za pomoci dotazníkového šetření, které bylo následně statisticky vyhodnoceno. Respondenti byli osloveni náhodně za pomoci sociálních sítí a fór jednotlivých univerzit. Kritériem pro vyplnění dotazníku bylo pouze aktuální studium na univerzitě humanitního či technického typu. K hlavním...
This diploma thesis aims to provide a rounded view of and information pertaining to the concept of individual preparation as part of a student's university education. The goal is to deliver wholesome theoretical materials in relation to individual preparation as part of a student's university education. The aim was to test the given hypothesis, which deal with the individual aspects of the individual preparation of university students. The work is split into a theoretical and practical section. The theoretical component covers definitions of concepts covering individual preparation as well as signposting university teaching itself. Further, it mentions teaching methods, feedback loops and the independence of the students themselves. These themes form the foundation of the practical section. The theoretical element has its basis in topical literature. The empirical section of the work stems from quantitative research, which defines how current individual preparation occurs in university students, whether it can be seen as typical for this type of education and whether there are any differences when it comes to considering degrees in either technical areas or the humanities. Data was gathered via questionnaires, which were then statistically analyzed. Respondents were approached randomly via the...