Zobrazit minimální záznam

Upbringing of their Hearing Child by Deaf Parents
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorJonášová, Marina
dc.date.accessioned2022-04-07T09:50:40Z
dc.date.available2022-04-07T09:50:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147853
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na neslyšící rodiče a výchovu jejich slyšících dětí. Rozebírá téma sluchového postižení, jeho důsledky a formy komunikačních systémů nebo kompenzací sluchu, které mohou osoby s tímto handicapem využívat. Dále se věnuje tématu Neslyšících a CODA jedinců a rozebírá rodinu tvořenou rodičem nebo rodiči s postižením a slyšícími dětmi. V poslední kapitole práce představí výzkumné šetření, v němž se devět informantů z šesti rodin prostřednictvím strukturovaného rozhovoru sdílí o svých zkušenostech s výchovou svých slyšících dětí. Otázky rozhovoru byly rozčleněny do devíti tematických okruhů, získaná data byla následně analyzována. Výstupem práce jsou dílčí závěry a doporučení, která se týkají jak samotných rodičů, tak i škol, lékařů a organizací, které se věnují neslyšícím. KLÍČOVÁ SLOVA CODA, Neslyšící, Neslyšící rodiče, sluchové postižení, slyšící dítě Neslyšících rodičů, výchova dítěte 1cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on deaf parents and the upbringing of their hearing children. It discusses the topic of hearing impairment, its consequences and communication systems or hearing compensation people with this disability can use. It also explores the topic of Deaf and CODA individuals and families consisting of a parent or parents with this disability and hearing children. For the last chapter, a research survey was carried out. The author conducted structured interviews with a total of nine informants from six families, who were asked to share their experience with the upbringings of their hearing children. All questions were divided into nine topics and the obtained data were subsequently analysed. The output of this work are partial conclusions and recommendations, which concern both the parents themselves and schools, doctors and organizations dedicated to the deaf. KEYWORDS CODA, Deaf, deaf parents, hearing child of Deaf parents, hearing impairment, upbringing of a child 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCODAen_US
dc.subjectDeafen_US
dc.subjectdeaf parentsen_US
dc.subjecthearing child of Deaf parentsen_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectupbringing of a childen_US
dc.subjectCODAcs_CZ
dc.subjectNeslyšícícs_CZ
dc.subjectNeslyšící rodičecs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectslyšící dítě Neslyšících rodičůcs_CZ
dc.subjectvýchova dítětecs_CZ
dc.titleNeslyšící rodiče a výchova jejich slyšícího dítětecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232047
dc.title.translatedUpbringing of their Hearing Child by Deaf Parentsen_US
dc.contributor.refereeHradilová, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education Oriented at Education - Art Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education Oriented at Education - Art Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na neslyšící rodiče a výchovu jejich slyšících dětí. Rozebírá téma sluchového postižení, jeho důsledky a formy komunikačních systémů nebo kompenzací sluchu, které mohou osoby s tímto handicapem využívat. Dále se věnuje tématu Neslyšících a CODA jedinců a rozebírá rodinu tvořenou rodičem nebo rodiči s postižením a slyšícími dětmi. V poslední kapitole práce představí výzkumné šetření, v němž se devět informantů z šesti rodin prostřednictvím strukturovaného rozhovoru sdílí o svých zkušenostech s výchovou svých slyšících dětí. Otázky rozhovoru byly rozčleněny do devíti tematických okruhů, získaná data byla následně analyzována. Výstupem práce jsou dílčí závěry a doporučení, která se týkají jak samotných rodičů, tak i škol, lékařů a organizací, které se věnují neslyšícím. KLÍČOVÁ SLOVA CODA, Neslyšící, Neslyšící rodiče, sluchové postižení, slyšící dítě Neslyšících rodičů, výchova dítěte 1cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on deaf parents and the upbringing of their hearing children. It discusses the topic of hearing impairment, its consequences and communication systems or hearing compensation people with this disability can use. It also explores the topic of Deaf and CODA individuals and families consisting of a parent or parents with this disability and hearing children. For the last chapter, a research survey was carried out. The author conducted structured interviews with a total of nine informants from six families, who were asked to share their experience with the upbringings of their hearing children. All questions were divided into nine topics and the obtained data were subsequently analysed. The output of this work are partial conclusions and recommendations, which concern both the parents themselves and schools, doctors and organizations dedicated to the deaf. KEYWORDS CODA, Deaf, deaf parents, hearing child of Deaf parents, hearing impairment, upbringing of a child 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV