Budoucnost patří virům
Future belongs to viruses
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147483Identifiers
Study Information System: 61202
Collections
- Kvalifikační práce [16828]
Author
Advisor
Referee
Bayer, Ivo
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology a Social Policy
Department
Department of Sociology
Date of defense
16. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce "Budoucnost patří virům" nabízí souhrnný přehled přístupů k jedné z nejnovějších marketingových metod, virálnímu marketingu. Virální marketing coby technika využívající pro další přenos reklamního sdělení samotné příjemce tohoto sdělení vychází z word-of-mouth marketingu, tedy jakési šeptandy. Využívá však pro přenos sdělení nové komunikační prostředky, v současnosti především Internet, autor však upozorňuje i na narůstající míru využití moderních komunikačních programů typu ICQ, Skype nebo dosud nevyužitý potenciál sociálních webových systémů typu FaceBook a MySpace. Práce zasazuje virální marketing do marketingového mixu a poukazuje na jeho možnosti a limity a ve světle dnešních poznatků sociologie, psychologie a marketingu. Na příkladu konkrétní virální kampaně spíše pasivního charakteru, která proběhla počátkem roku 2008 v rámci sociálního webového systému Last.fm autor ilustruje popisované teoretické koncepty. Závěrem autor na základě shrnutých poznatků předpovídá virálnímu marketingu další výrazný rozvoj a významné posilování pozice v marketingu, zejména v souvislosti s novými komunikačními nástroji a právě sociálními webovými systémy.
Bachelor thesis "Future belogs to viruses" offers summary of views at one of the newest marketing methods, viral marketing. Viral marketing as a technique expoliting for distribution of virus (message) social networks and people themselves, comes out from word-of-mouth marketing, but for distribution of the message uses new communication tools, mainly Internet (e-mail). Author points out raising potential of ICQ, Skype or social networking websites such as FaceBook or MySpace.com. This thesis speaks about place of viral marketing in komplex marketing mix and points out its possibilities and limits in the light of modern findings in sociology, psychology and marketing. Based on an example of passive viral campaign on Last.fm social networking website, which took part in spring 2008, author ilustrates mentioned teoretical concepts. Finally author predict future intensive development of viral marketing, especially connected to new communication tools and social networking websites.