Grafický žurnalismus - komiksové reportáže Joe Sacca
The Graphic Journalism - Joe Sacco's Comic reportages
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147415Identifikátory
SIS: 82118
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Turek, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
27. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce Grafický žurnalismus - komiksové reportáže Joe Sacca se zabývá využitím komiksu v žurnalistické praxi, tedy poměrně novým fenoménem na mediální scéně. Zaměřuje se především na nejznámějšího tvůrce grafického žurnalismu Joe Sacca. Tento americký komiksový kreslíř a novinář se proslavil reportážemi Palestina a Bezpečná zóna Goražde, které byly vybrány k rozboru (pomocí kvalitativní analýzy) jako typická díla tohoto žánru. V úvodu se práce věnuje problematice současné vizuální kultury a interpretaci obrazu obecně, dále představuje fenomén komiksu. Následuje stručný exkurz do historie komiksového média a poté již samotná analýza obou zmíněných děl. Práce nachází paralely Saccových reportáží (a grafického žurnalismu obecně) v novém žurnalismu a zmiňuje i další autory, kteří se grafickým žurnalismem v současnosti zabývají. V závěru rozebírá možný další vývoj komiksu ve vztahu k žurnalistice.
Bachelor thesis The Graphic Journalism - Joe Sacco's Comic reportages deals with use of the comics in journalism, so with the relatively new phenomenon in the media scene. It focuses especially on the most famous author of graphic journalism Joe Sacco. This american comic draftsman and journalist became famous with his comic reportages Palestina and Safe Area Goražde, which were chosen for a study (for a qualitative analysis), as the typical works of this genre. The issue of contemporary visual culture and the interpretation of visual materials in general is set in the introduction, the phenomenon of comic art is presented, as well. These issues are followed by the short history of comics and the analysis of the mentioned books. This thesis finds parallels of Sacco's reportages (and the graphic journalism in general) in the new journalism and mentions also other authors, who deal with the contemporary graphic journalism. The possible development of comics (in relation with journalism) is presented in the conclusion.