Pohled ředitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Directors' view of the use of digital technology in primary school education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136551Identifikátory
SIS: 222339
Kolekce
- Kvalifikační práce [23093]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švarný, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
14. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
digitální technologie|ICT|ředitel|základní škola|technologie na základní škole|technologie ve výuce|ICT ve výuce|ředitelé a technologie|BYOD|Bring Your Own DeviceKlíčová slova (anglicky)
digital technology|ICT|principal|director|primary school|technology in primary school|technology in education|ICT in education|principals and education|BYOD|Bring Your Own DeviceTato bakalářská práce se zabývá pohledem ředitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole. V teoretické části této práce je přiblížena problematika digitálních technologií ve výuce a popsány druhy informačních zařízení, které využívají učitelé a vedení školy. Dále se práce zabývá výhodami a nevýhodami používání digitálních technologií ve výuce a přibližuje pojem "Bring Your Own Device". V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru se čtyřmi řediteli škol o jejich názoru a zkušenostech s využíváním digitálních technologií ve výuce. Cílem této práce je zjistit, jak se ředitelé různých škol staví k modernizaci výuky pomocí nových technologií.
This bachelor's thesis deals with the topic of principals' view of the use of digital technology in primary school education. The theoretical part of this work approaches the issue of digital technology in education and certain types of technology used by teachers and principals are described in this part. Furthermore, the thesis deals with advantages and disadvantages of the use of technology in school education, and the concepts of "Bring Your Own Device" are approached. In the practical part, qualitative research was held in the form of a semi-structured interview with four school principals about their views and experiences with the use of digital technologies in education. This work aims to find out how different primary school principals approach the modernization of teaching by using new technologies.