Show simple item record

Contemporary anthropological theatre in Poland
dc.contributor.advisorHyvnar, Jan
dc.creatorDolanová, Michala
dc.date.accessioned2017-04-06T12:00:36Z
dc.date.available2017-04-06T12:00:36Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13391
dc.description.abstractVe své práci jsem se pokusila nastínit charakteristiku jedné z nevýraznějších tendencí současného polského divadla, již je možné označit termínem antropologické divadlo. Na vybraných příkladech jsem se snažila ukázat, jak se antropologické divadlo vyvíjelo, jaké čerpalo podněty, od dob polského romantismu přes hnutí Mladé Polsko a vlnu Druhé divadelní reformy až po současnost. Divadel antropologického směru však v Polsku pracuje velké množství; do své práce jsem vybrala pouze několik nevýraznějších, která jsou už do jisté míry reflektována a o nichž existuje určité množství textů a studií, ze kterých bylo možno při psaní této práce vycházet.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma work maps the development of Polish anthropological theatre, the origins of which date back to Polish Romanticism which continues to be one of the strongest theatre trends. It is divided into six chapters. In the first one the author tries to define the concept theatre anthropology, mentions the most important personalities who participated in its rise and worked out its theoretical subsoil, and marginally covers three of the most important participants of the practical root of anthropological theatre, Jerzy Grotowski, Eugenio Barba and Peter Brook.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSoučasné antropologické divadlo v Polskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-18
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69979
dc.title.translatedContemporary anthropological theatre in Polanden_US
dc.contributor.refereePšenička, Martin
dc.identifier.aleph000963265
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní věda - slavistická studia se specializací polonistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní věda - slavistická studia se specializací polonistikaen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní věda - slavistická studia se specializací polonistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enDivadelní věda - slavistická studia se specializací polonistikaen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své práci jsem se pokusila nastínit charakteristiku jedné z nevýraznějších tendencí současného polského divadla, již je možné označit termínem antropologické divadlo. Na vybraných příkladech jsem se snažila ukázat, jak se antropologické divadlo vyvíjelo, jaké čerpalo podněty, od dob polského romantismu přes hnutí Mladé Polsko a vlnu Druhé divadelní reformy až po současnost. Divadel antropologického směru však v Polsku pracuje velké množství; do své práce jsem vybrala pouze několik nevýraznějších, která jsou už do jisté míry reflektována a o nichž existuje určité množství textů a studií, ze kterých bylo možno při psaní této práce vycházet.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma work maps the development of Polish anthropological theatre, the origins of which date back to Polish Romanticism which continues to be one of the strongest theatre trends. It is divided into six chapters. In the first one the author tries to define the concept theatre anthropology, mentions the most important personalities who participated in its rise and worked out its theoretical subsoil, and marginally covers three of the most important participants of the practical root of anthropological theatre, Jerzy Grotowski, Eugenio Barba and Peter Brook.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990009632650106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV