dc.contributor.advisor | Hyvnar, Jan | |
dc.creator | Dolanová, Michala | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T12:00:36Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T12:00:36Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13391 | |
dc.description.abstract | Ve své práci jsem se pokusila nastínit charakteristiku jedné z nevýraznějších tendencí současného polského divadla, již je možné označit termínem antropologické divadlo. Na vybraných příkladech jsem se snažila ukázat, jak se antropologické divadlo vyvíjelo, jaké čerpalo podněty, od dob polského romantismu přes hnutí Mladé Polsko a vlnu Druhé divadelní reformy až po současnost. Divadel antropologického směru však v Polsku pracuje velké množství; do své práce jsem vybrala pouze několik nevýraznějších, která jsou už do jisté míry reflektována a o nichž existuje určité množství textů a studií, ze kterých bylo možno při psaní této práce vycházet. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma work maps the development of Polish anthropological theatre, the origins of which date back to Polish Romanticism which continues to be one of the strongest theatre trends. It is divided into six chapters. In the first one the author tries to define the concept theatre anthropology, mentions the most important personalities who participated in its rise and worked out its theoretical subsoil, and marginally covers three of the most important participants of the practical root of anthropological theatre, Jerzy Grotowski, Eugenio Barba and Peter Brook. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Současné antropologické divadlo v Polsku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-18 | |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 69979 | |
dc.title.translated | Contemporary anthropological theatre in Poland | en_US |
dc.contributor.referee | Pšenička, Martin | |
dc.identifier.aleph | 000963265 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda - slavistická studia se specializací polonistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda - slavistická studia se specializací polonistika | en_US |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda - slavistická studia se specializací polonistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Divadelní věda - slavistická studia se specializací polonistika | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své práci jsem se pokusila nastínit charakteristiku jedné z nevýraznějších tendencí současného polského divadla, již je možné označit termínem antropologické divadlo. Na vybraných příkladech jsem se snažila ukázat, jak se antropologické divadlo vyvíjelo, jaké čerpalo podněty, od dob polského romantismu přes hnutí Mladé Polsko a vlnu Druhé divadelní reformy až po současnost. Divadel antropologického směru však v Polsku pracuje velké množství; do své práce jsem vybrala pouze několik nevýraznějších, která jsou už do jisté míry reflektována a o nichž existuje určité množství textů a studií, ze kterých bylo možno při psaní této práce vycházet. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma work maps the development of Polish anthropological theatre, the origins of which date back to Polish Romanticism which continues to be one of the strongest theatre trends. It is divided into six chapters. In the first one the author tries to define the concept theatre anthropology, mentions the most important personalities who participated in its rise and worked out its theoretical subsoil, and marginally covers three of the most important participants of the practical root of anthropological theatre, Jerzy Grotowski, Eugenio Barba and Peter Brook. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009632650106986 | |