Možnosti využití pohybových aktivit ve výuce chemie
Possibilities of usage of physical activities in chemistry education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128351Identifikátory
SIS: 219875
Kolekce
- Kvalifikační práce [21483]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Teplá, Milada
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
15. 7. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Pohybová aktivita, kinestetický učební styl, výuka chemie, učitelé chemie, vzdělávací materiályKlíčová slova (anglicky)
Physical activity, kinesthetic learning style, chemistry education, chemistry teachers, didactic materialsDiplomová práce se zabývá možnostmi využití pohybových aktivit ve výuce chemie. V teoretické části byla provedena analýza RVP ZV a RVP G se zaměřením na pohyb. Dále se tato část zaměřuje na pohybovou aktivitu, druhy a styly učení, zejména na kinestetický učební styl, a motivaci žáků ve výuce. Praktická část je zaměřena na zjištění využívání pohybových aktivit učiteli chemie. Tato data byla získána pomocí rozhovorů s učiteli chemie. Tito učitelé dále hodnotili vytvořené pohybové aktivity do výuky chemie, které jsou představeny v rámci diplomové práce. K těmto pohybovým aktivitám byly sepsány metodické pokyny.
This diploma thesis is aimed at the possibilities of the usage of physical activities in chemistry education. The theoretical part of this thesis contains the analysis of RVP ZV and RVP G, especially the content of the movement. This part is also focused on the physical activities, the types and styles of learning, especially on the kinesthetic learning style, and the motivation of pupils. The practical part of this thesis is focused on the finding of usage physical activities by teachers of chemistry. These data are obtained through interviews with chemistry teachers. These teachers also evaluated the created chemistry physical activities, which are presented in the diploma thesis. The chemistry physical activities also includes methodological instructions for users.
