Možnosti využití pohybových aktivit ve výuce chemie
Possibilities of usage of physical activities in chemistry education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128351Identifiers
Study Information System: 219875
Collections
- Kvalifikační práce [19062]
Author
Advisor
Referee
Teplá, Milada
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Teaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools
Department
Department of teaching and Didactics of Chemistry
Date of defense
15. 7. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Pohybová aktivita, kinestetický učební styl, výuka chemie, učitelé chemie, vzdělávací materiályKeywords (English)
Physical activity, kinesthetic learning style, chemistry education, chemistry teachers, didactic materialsDiplomová práce se zabývá možnostmi využití pohybových aktivit ve výuce chemie. V teoretické části byla provedena analýza RVP ZV a RVP G se zaměřením na pohyb. Dále se tato část zaměřuje na pohybovou aktivitu, druhy a styly učení, zejména na kinestetický učební styl, a motivaci žáků ve výuce. Praktická část je zaměřena na zjištění využívání pohybových aktivit učiteli chemie. Tato data byla získána pomocí rozhovorů s učiteli chemie. Tito učitelé dále hodnotili vytvořené pohybové aktivity do výuky chemie, které jsou představeny v rámci diplomové práce. K těmto pohybovým aktivitám byly sepsány metodické pokyny.
This diploma thesis is aimed at the possibilities of the usage of physical activities in chemistry education. The theoretical part of this thesis contains the analysis of RVP ZV and RVP G, especially the content of the movement. This part is also focused on the physical activities, the types and styles of learning, especially on the kinesthetic learning style, and the motivation of pupils. The practical part of this thesis is focused on the finding of usage physical activities by teachers of chemistry. These data are obtained through interviews with chemistry teachers. These teachers also evaluated the created chemistry physical activities, which are presented in the diploma thesis. The chemistry physical activities also includes methodological instructions for users.