Zobrazit minimální záznam

Creating the learning programme for facilitating the higher education school choice and verifying its benefits
dc.contributor.advisorValenta, Josef
dc.creatorZeman, Jan
dc.date.accessioned2021-08-03T08:06:14Z
dc.date.available2021-08-03T08:06:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128133
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na zlepšení procesu výběru vysoké školy vytvořením zkušebního vzdělávacího kurzu, který obsahuje aktivity pro sebepoznání a práci s informacemi. Teoretická část zahrnuje přehled o dosavadním výzkumu v oblasti volby vysoké školy. Pro vytvoření vhodných aktivit bylo potřeba znát: významnost faktorů volby, potřeby uchazečů a poznatky o informačních zdrojích současnosti. Dále byla zhodnocena současná situace kariérního poradenství a kurzů zaměřených na podobné téma. V praktické části je popsán vytvořený obsah vzdělávacího kurzu a jeho realizace, včetně hodnocení studenty. Ověření přínosu kurzu bylo zajištěno rozhovory se studenty a analyzováním jejich výstupů učení z navržených aktivit. Nechybí uvedení limitů práce, vytvářené v nepříznivých podmínkách pandemie viru covid-19 a doporučení pro další zlepšení a metodické využití. Klíčová slova: Výběr vysoké školy, kariérní poradenství, uchazeč o studium, tvorba metodiky, rozhodovací procescs_CZ
dc.description.abstractThe thesis aims at improving the process of choosing a university by designing an experimental educational course composed of activities focused on self-knowledge and working with information. The theoretical part includes an overview of the existing research about higher education school choice. To create suitable activities, it was necessary to know the importance of choice factors, prospective students' needs and the facts about current sources of information. The thesis also presents the current state of career consulting and courses focused on a similar subject. The empirical part describes the content of the online educational workshop and its implementation including students' evaluation. The verification of the course's benefits was secured by interviews with the students and by evaluation of their learning outcomes from the activities. Furthermore, the thesis contains a description of the research limits caused by the Covid-19 pandemic and a recommendation for future improvements and methodical use. Key words: Higher education choice, career consulting, prospective student, decision-making, designing methodologyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvýběr vysoké školy|kariérní poradenství|uchazeč o studium|tvorba metodiky|rozhodovací procescs_CZ
dc.subjecthigher education choice|career consulting|prospective student|decision-making|designing methodologyen_US
dc.titleTvorba a ověření přínosu vzdělávacího kurzu pro usnadnění volby vysoké školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-01
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232131
dc.title.translatedCreating the learning programme for facilitating the higher education school choice and verifying its benefitsen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na zlepšení procesu výběru vysoké školy vytvořením zkušebního vzdělávacího kurzu, který obsahuje aktivity pro sebepoznání a práci s informacemi. Teoretická část zahrnuje přehled o dosavadním výzkumu v oblasti volby vysoké školy. Pro vytvoření vhodných aktivit bylo potřeba znát: významnost faktorů volby, potřeby uchazečů a poznatky o informačních zdrojích současnosti. Dále byla zhodnocena současná situace kariérního poradenství a kurzů zaměřených na podobné téma. V praktické části je popsán vytvořený obsah vzdělávacího kurzu a jeho realizace, včetně hodnocení studenty. Ověření přínosu kurzu bylo zajištěno rozhovory se studenty a analyzováním jejich výstupů učení z navržených aktivit. Nechybí uvedení limitů práce, vytvářené v nepříznivých podmínkách pandemie viru covid-19 a doporučení pro další zlepšení a metodické využití. Klíčová slova: Výběr vysoké školy, kariérní poradenství, uchazeč o studium, tvorba metodiky, rozhodovací procescs_CZ
uk.abstract.enThe thesis aims at improving the process of choosing a university by designing an experimental educational course composed of activities focused on self-knowledge and working with information. The theoretical part includes an overview of the existing research about higher education school choice. To create suitable activities, it was necessary to know the importance of choice factors, prospective students' needs and the facts about current sources of information. The thesis also presents the current state of career consulting and courses focused on a similar subject. The empirical part describes the content of the online educational workshop and its implementation including students' evaluation. The verification of the course's benefits was secured by interviews with the students and by evaluation of their learning outcomes from the activities. Furthermore, the thesis contains a description of the research limits caused by the Covid-19 pandemic and a recommendation for future improvements and methodical use. Key words: Higher education choice, career consulting, prospective student, decision-making, designing methodologyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV