Zobrazit minimální záznam

Culture shock and its impact on pedagogical activities of North- American teachers in the Czech Republic
dc.contributor.advisorZábrodská, Kateřina
dc.creatorRadostová, Eliška
dc.date.accessioned2021-08-03T08:03:20Z
dc.date.available2021-08-03T08:03:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128118
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou kulturního šoku a jeho vztahem k pedagogické činnosti amerických učitelů působících v mateřských, základních i středních či jazykových školách v České republice. Cílem práce je porozumět tomu, jak američtí učitelé prožívají kulturní šok v České republice a zjistit, jakým způsobem vnímají vliv kulturního šoku na svou pedagogickou činnost. Teoretická část práce představuje popis konceptu kultury, dále specifika interkulturní komunikace, na která navazuje koncept kulturního šoku, představuje vybrané teorie zabývající se kulturním šokem, jeho fázemi a přípravu na prožitek v nové kultuře. V závěru teoretické části budou popsána specifika působení zahraničních učitelů v České republice a vzdělávací systém v USA. Praktickou část této práce představuje kvalitativní výzkum provedený formou polostrukturovaných rozhovorů s 12 americkými učiteli, kteří žijí a pracují v České republice. Výsledky byly analyzovány metodou tematické analýzy a přináší zjištění, že negativně participanty ovlivňuje interakce a navazování kontaktu s cizími lidmi, naopak pozitivně prožívání kulturního šoku ovlivňuje dobrovolnost ve vlastním rozhodnutí, zájem o kultury a dále vztahy, které si jedinci v nové kultuře vytváří. Dále bylo zjištěno, že vliv kulturního šoku na pedagogickou činnost...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of culture shock and its relationship to the pedagogical activities of North-American teachers working in kindergartens, primary and secondary, or language schools in the Czech Republic. The aim of this work is to understand how North-American teachers experience culture shock in the Czech Republic, and to find out how they perceive the impact of culture shock in their pedagogical activities. The theoretical part of the thesis presents a description of the concept of culture, the specifics of intercultural communication which is followed by the concept of culture shock, presents selected theories dealing with culture shock, its phases, and preparation for the experience in the new culture. At the end of the theoretical part, the specifics of foreign teachers in the Czech Republic and the educational system in the USA will be described. The practical part of this work is a qualitative research conducted in the form of semi-structured interviews with 12 North-American teachers who live and work in the Czech Republic. The results were analyzed by the method of thematic analysis. It brings the finding that participants are negatively affected by interactions and contact with strangers, while in a positive way, culture shock is affected by voluntariness of their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkulturní šok|kultura|zahraniční učitelé v České republice|pedagogická činnostcs_CZ
dc.subjectculture shock|culture|expatriate teacher in the Czech Republic|educational activityen_US
dc.titleKulturní šok a jeho vliv na pedagogickou činnost amerických pedagogů v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-03
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId224681
dc.title.translatedCulture shock and its impact on pedagogical activities of North- American teachers in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou kulturního šoku a jeho vztahem k pedagogické činnosti amerických učitelů působících v mateřských, základních i středních či jazykových školách v České republice. Cílem práce je porozumět tomu, jak američtí učitelé prožívají kulturní šok v České republice a zjistit, jakým způsobem vnímají vliv kulturního šoku na svou pedagogickou činnost. Teoretická část práce představuje popis konceptu kultury, dále specifika interkulturní komunikace, na která navazuje koncept kulturního šoku, představuje vybrané teorie zabývající se kulturním šokem, jeho fázemi a přípravu na prožitek v nové kultuře. V závěru teoretické části budou popsána specifika působení zahraničních učitelů v České republice a vzdělávací systém v USA. Praktickou část této práce představuje kvalitativní výzkum provedený formou polostrukturovaných rozhovorů s 12 americkými učiteli, kteří žijí a pracují v České republice. Výsledky byly analyzovány metodou tematické analýzy a přináší zjištění, že negativně participanty ovlivňuje interakce a navazování kontaktu s cizími lidmi, naopak pozitivně prožívání kulturního šoku ovlivňuje dobrovolnost ve vlastním rozhodnutí, zájem o kultury a dále vztahy, které si jedinci v nové kultuře vytváří. Dále bylo zjištěno, že vliv kulturního šoku na pedagogickou činnost...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issue of culture shock and its relationship to the pedagogical activities of North-American teachers working in kindergartens, primary and secondary, or language schools in the Czech Republic. The aim of this work is to understand how North-American teachers experience culture shock in the Czech Republic, and to find out how they perceive the impact of culture shock in their pedagogical activities. The theoretical part of the thesis presents a description of the concept of culture, the specifics of intercultural communication which is followed by the concept of culture shock, presents selected theories dealing with culture shock, its phases, and preparation for the experience in the new culture. At the end of the theoretical part, the specifics of foreign teachers in the Czech Republic and the educational system in the USA will be described. The practical part of this work is a qualitative research conducted in the form of semi-structured interviews with 12 North-American teachers who live and work in the Czech Republic. The results were analyzed by the method of thematic analysis. It brings the finding that participants are negatively affected by interactions and contact with strangers, while in a positive way, culture shock is affected by voluntariness of their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV