Communication and Communities in World of Warcraft: Ethnography of a Guild
Komunikace a komunity ve World of Warcraft: Etnografie gildy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128079Identifikátory
SIS: 214666
Kolekce
- Kvalifikační práce [23420]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Půtová, Barbora
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Etnologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
27. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
MMORPG|kyberantropologie|online komunita|online etnografie|etnografie|sociální kapitálKlíčová slova (anglicky)
MMMORPG|cyber anthropology|online communities|online ethnography|etnography|social capitalTato práce je etnografickým pohledem do světa komunit uvnitř počítačových online her žánru MMORPG. Jejím cílem je představení MMORPG jako zajímavého pole pro antropologický výzkum a pohled na fungování herních komunit - hráčských raidicích guild ve hře World of Warcraft. V práci jsou zkoumány otázky toho, jakým způsobem se guildy drží pohromadě, co motivuje hráče k formování takových seskupení a co všechno jim v tom naopak překáží. Při výzkumu byly použity metody zúčastněného pozorování virtuálního prostředí uvnitř hry, zkoumání prostředí v Internetu kolem hry a rozhovory s hráči. Celý výzkum byl proveden online. Klíčová slova: MMORPG, digitální etnografie, digitální antropologie, gildy, World of Warcraft
This thesis is an ethnographic look at the player communities inside of the setting of digital online games in the MMORPG genre. The goal of this work is introducing MMORPG as an interesting and vibrant field for anthropological research. Another goal is an inquiry into player raiding communities in the game World of Warcraft. Thesis is researching questions of what is motivating players to join into guilds, how are they staying together and why do they fall apart. Research was conducted through methods of participant observation inside of the game's virtual environment, interviews with players, and the Internet space formed around the game was also observed. Whole research was conducted online. Key words: MMORPG, digital ethnography, digital anthropology, guilds, World of Warcraft