Vnímanie kontroverzných tém v online spravodajstve polarizovanými názorovými skupinami a posobenie efektu hostilných médií
Partisans perception of controversial topics in online news and influence of hostile media effect
Vnímání kontroverzních témat v online zpravodajství polarizovanými názorovými skupinami a působení efektu hostilných médií
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127699Identifikátory
SIS: 229295
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Slovenština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Efekt hostilných médií, fenomén hostilných médií, vnímanie hostilných médií, polarizované skupiny, vnímanie polarizovaných zástancov, vnímanie kontroverzných tém, mediálny efekt, vplyv médiíKlíčová slova (anglicky)
Hostile media effect, hostile media phenomenon, hotile media perception, partisans, partisans' perception, perception of controversial topics, media effect, media influence1 Abstrakt Diplomová práca s názvom Vnímanie kontroverzných tém v online spravodajstve polarizovanými názorovými skupinami a pôsobenie efektu hostilných médií sa venuje modernému fenoménu v oblasti štúdia efektov médií a mediálneho publika, efektu hostilných médií, ktorý sa teoreticky rozvíja od polovice 80. rokov minulého storočia. Definuje tendenciu polarizovaných názorových zástancov vnímať nestranné a vyvážené mediálne pokrytie kontroverznej témy ako zaujaté proti ich názorovej strane, pričom oba názorové póly hodnotia totožný nestranný text ako favorizujúci opačný názor. V teoretickej časti práce sa venujem histórii pojmu, kontextu tohto fenoménu v rámci rozvoja nových digitálnych médií a sociálnych sietí, ďalej faktorom, ktoré ovplyvňujú jeho výskyt a tiež ako pôsobí na kognitívne procesy, teda prečo k tejto tendencii pri polarizovaných zástancoch dochádza. Taktiež ponúkam súhrn významných zahraničných štúdií a doterajších poznatkov. Súčasťou praktickej časti je výskum inšpirovaný americkou štúdiou z roku 2012, ktorý sleduje rozdielne vnímanie mediálneho pokrytia pri polarizovaných skupinách v téme povinnej detskej vakcinácie. Jedná sa o prvý výskum, ktorý potvrdil tendenciu efektu hostilných médií v rámci slovenskej internetovej populácie.
1 Abstract The thesis titled Partisans perception of controversial topics in online news and influence of hostile media effect is dedicated to a modern phenomenon from the field of media effects and media audience research called hostile media effect. Its theory has been shaping since the mid 80s of the previous century and it is defined as a tendency of polarized partisans to perceive even-handed and balanced media coverage of a controversial topic as biased against their own opinion. With this effect, both polarized groups evaluate unbiased media content as more favorable towards the contrary point of view. Theoretical part includes the history of the phenomenon, its context within development of new digital media and social media, factors that influence its impact and how it affects cognitive processes, therefore why there is a tendency of such perceptions within polarized partisans. The last chapter of theory covers a summary of major studies and their findings. In the research part, I conducted a questionnaire inspired by an American study from 2012 that observes different perceptions of media coverage among partisans in the topic of mandatory children vaccination. This is the first research that confirmed a tendency of hostile media phenomenon on Slovak online population.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Prezidenti ve válce s médii - paralely v postojích médií USA a ČR vůči hlavám státu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPešková, Iva (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 1. 7. 2020The aim of this thesis is to look for paralels in reactions and attitudes of Czech and American media towards offensive statements of presidents of the Czech Republic and USA with the focus on mainstream media. In a ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...