Vnímanie kontroverzných tém v online spravodajstve polarizovanými názorovými skupinami a posobenie efektu hostilných médií
Partisans perception of controversial topics in online news and influence of hostile media effect
Vnímání kontroverzních témat v online zpravodajství polarizovanými názorovými skupinami a působení efektu hostilných médií
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127699Identifiers
Study Information System: 229295
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Švelch, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
25. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Slovak
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Efekt hostilných médií, fenomén hostilných médií, vnímanie hostilných médií, polarizované skupiny, vnímanie polarizovaných zástancov, vnímanie kontroverzných tém, mediálny efekt, vplyv médiíKeywords (English)
Hostile media effect, hostile media phenomenon, hotile media perception, partisans, partisans' perception, perception of controversial topics, media effect, media influence1 Abstrakt Diplomová práca s názvom Vnímanie kontroverzných tém v online spravodajstve polarizovanými názorovými skupinami a pôsobenie efektu hostilných médií sa venuje modernému fenoménu v oblasti štúdia efektov médií a mediálneho publika, efektu hostilných médií, ktorý sa teoreticky rozvíja od polovice 80. rokov minulého storočia. Definuje tendenciu polarizovaných názorových zástancov vnímať nestranné a vyvážené mediálne pokrytie kontroverznej témy ako zaujaté proti ich názorovej strane, pričom oba názorové póly hodnotia totožný nestranný text ako favorizujúci opačný názor. V teoretickej časti práce sa venujem histórii pojmu, kontextu tohto fenoménu v rámci rozvoja nových digitálnych médií a sociálnych sietí, ďalej faktorom, ktoré ovplyvňujú jeho výskyt a tiež ako pôsobí na kognitívne procesy, teda prečo k tejto tendencii pri polarizovaných zástancoch dochádza. Taktiež ponúkam súhrn významných zahraničných štúdií a doterajších poznatkov. Súčasťou praktickej časti je výskum inšpirovaný americkou štúdiou z roku 2012, ktorý sleduje rozdielne vnímanie mediálneho pokrytia pri polarizovaných skupinách v téme povinnej detskej vakcinácie. Jedná sa o prvý výskum, ktorý potvrdil tendenciu efektu hostilných médií v rámci slovenskej internetovej populácie.
1 Abstract The thesis titled Partisans perception of controversial topics in online news and influence of hostile media effect is dedicated to a modern phenomenon from the field of media effects and media audience research called hostile media effect. Its theory has been shaping since the mid 80s of the previous century and it is defined as a tendency of polarized partisans to perceive even-handed and balanced media coverage of a controversial topic as biased against their own opinion. With this effect, both polarized groups evaluate unbiased media content as more favorable towards the contrary point of view. Theoretical part includes the history of the phenomenon, its context within development of new digital media and social media, factors that influence its impact and how it affects cognitive processes, therefore why there is a tendency of such perceptions within polarized partisans. The last chapter of theory covers a summary of major studies and their findings. In the research part, I conducted a questionnaire inspired by an American study from 2012 that observes different perceptions of media coverage among partisans in the topic of mandatory children vaccination. This is the first research that confirmed a tendency of hostile media phenomenon on Slovak online population.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Prezidenti ve válce s médii - paralely v postojích médií USA a ČR vůči hlavám státu
Defence status: DEFENDEDPešková, Iva (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Date of defense: 1. 7. 2020The aim of this thesis is to look for paralels in reactions and attitudes of Czech and American media towards offensive statements of presidents of the Czech Republic and USA with the focus on mainstream media. In a ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...