Show simple item record

Children's perception of poverty and wealth in the context of media representations
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorMňuková, Dominika
dc.date.accessioned2021-07-14T06:59:02Z
dc.date.available2021-07-14T06:59:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127517
dc.description.abstractTato práce se zabývá tím, jak děti vnímají extrémní projevy sociálních nerovností - chudobu a bohatství, a jaký mají na jejich představy vliv média a mediální reprezentace. Část práce, která čerpá z literatury, vymezuje problematiku mediálních reprezentací, mediální konstrukce reality a sociálních nerovností, zabývá se diferenciacemi ve vnímání extrémních projevů sociálních nerovností - chudoby a bohatství, zaměřuje se na jejich reprezentaci v médiích a v neposlední řadě se věnuje médiím a mediálním reprezentacím v kontextu dětí. Výzkumná část práce osvětluje problematiku vnímání chudoby a bohatství dětmi v kontextu mediálních reprezentací v souvislosti s dosud provedenými studiemi a v rámci vlastního výzkumu zkoumá prostřednictvím hloubkových rozhovorů to, jak participanti z řad dětí rozumí pojmům chudoba a bohatství, jak je vnímají ve světě kolem sebe a jakou roli v tomto procesu hrají média. Hlavním zjištěním týkajícím se sociálních nerovností je, že většina dětí je vnímala jako legitimní a k jejich ospravedlnění je vedla romantizace chudoby a/či metoda naturalizace. Hlavním zjištěním týkajícím se vlivu médií je, že média mají na děti primárně podvědomý vliv, a že jejich myšlenky a představy týkající se sociálních nerovností korespondují s mediálními reprezentacemi téhož v mediální produkci...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores how children perceive extreme manifestations of social inequalities - poverty and wealth, and what role do media and media representations play in this process. Based on the literature, it is focusing on media construction of reality, media representations, and social inequalities in general, at the same time it deals with poverty and wealth in the context of perception and media representations, and it also explores the relationship between children and media. Furthermore, by analyzing the results of interviews with children the thesis directly examines how they perceive poverty and wealth and what role do media play in this process. The main finding concerning the social inequalities is that most children perceive them as legitimate and to justify them they use the method of naturalization or/and romanticization of poverty. The main finding concerning the media influence is that media affect children subconsciously and that their thoughts and attitudes to poverty and wealth correspond with media representations of the same in the media production for children.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectchudobacs_CZ
dc.subjectbohatstvícs_CZ
dc.subjectsociální nerovnostics_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectvnímánícs_CZ
dc.subjectmediální reprezentacecs_CZ
dc.subjectpovertyen_US
dc.subjectwealthen_US
dc.subjectsocial inequalitiesen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectmedia representationsen_US
dc.titleVnímání chudoby a bohatství dětmi v kontextu mediální reprezentacícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId223764
dc.title.translatedChildren's perception of poverty and wealth in the context of media representationsen_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá tím, jak děti vnímají extrémní projevy sociálních nerovností - chudobu a bohatství, a jaký mají na jejich představy vliv média a mediální reprezentace. Část práce, která čerpá z literatury, vymezuje problematiku mediálních reprezentací, mediální konstrukce reality a sociálních nerovností, zabývá se diferenciacemi ve vnímání extrémních projevů sociálních nerovností - chudoby a bohatství, zaměřuje se na jejich reprezentaci v médiích a v neposlední řadě se věnuje médiím a mediálním reprezentacím v kontextu dětí. Výzkumná část práce osvětluje problematiku vnímání chudoby a bohatství dětmi v kontextu mediálních reprezentací v souvislosti s dosud provedenými studiemi a v rámci vlastního výzkumu zkoumá prostřednictvím hloubkových rozhovorů to, jak participanti z řad dětí rozumí pojmům chudoba a bohatství, jak je vnímají ve světě kolem sebe a jakou roli v tomto procesu hrají média. Hlavním zjištěním týkajícím se sociálních nerovností je, že většina dětí je vnímala jako legitimní a k jejich ospravedlnění je vedla romantizace chudoby a/či metoda naturalizace. Hlavním zjištěním týkajícím se vlivu médií je, že média mají na děti primárně podvědomý vliv, a že jejich myšlenky a představy týkající se sociálních nerovností korespondují s mediálními reprezentacemi téhož v mediální produkci...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores how children perceive extreme manifestations of social inequalities - poverty and wealth, and what role do media and media representations play in this process. Based on the literature, it is focusing on media construction of reality, media representations, and social inequalities in general, at the same time it deals with poverty and wealth in the context of perception and media representations, and it also explores the relationship between children and media. Furthermore, by analyzing the results of interviews with children the thesis directly examines how they perceive poverty and wealth and what role do media play in this process. The main finding concerning the social inequalities is that most children perceive them as legitimate and to justify them they use the method of naturalization or/and romanticization of poverty. The main finding concerning the media influence is that media affect children subconsciously and that their thoughts and attitudes to poverty and wealth correspond with media representations of the same in the media production for children.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV